Призивите за бойкот на спортния гигант Nike, след като компанията привлече за свое рекламно лице състезателя по американски футбол Колин Каперник, е малко вероятно да засегнат нетната печалба на компанията, поне ако социалните мрежи могат да се възприемат като индикатор, съобщава Bloomberg.
Компанията за проучвания M Science проведе анализ за честотата на фразата „BoycottNike“ в Twitter, както и туитовете, съдържащи думите „boycott“ и „Nike“, през последните два дни. Спрямо това компанията нареди противоречивите реакции около рекламната кампания на едва шесто място за последните шест години.
Спрямо данните в социалната мрежа Nike е получила едва 41% от недоволството, предизвикано от решението на Starbucks Corp. от миналата година да наеме хиляди бежанци и имигранти на работа. То също така е и малко по-малко от това, предизвикано, след като двама афроамериканци бяха арестувани в кафене от веригата през април.
И от двата инцидента Starbucks не отчита никакъв негативен ефект за бизнеса си.
Бурята от негодувание от тази седмица дори не е най-големият призив за бойкот спрямо Каперник. След като от американската Национална футболна лига обявиха миналата година, че на играчите ще им бъде позволено да коленичат по време на националния химн, споменаването на бойкот скочи дори над нивата, отчетени при инцидента със Starbucks.
Призивите за обръщане на гръб на спортната марка бяха ограничени основно до Северна Америка, която представлява едва 41% от приходите на компанията за миналата година. M Science също така не е регистрирала значително увеличение на разговорите за бойкот на други марки на Nike, като Jordan, които съставляват 10% от световните приходи на компанията.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара