Компаниите за частни самолети могат да получат милиарди долари заеми, помощ и данъчни облекчения от американското правителство, като част от пакета мерки в подкрепа на бизнеса заради случващото се с коронавируса, пише CNBC.
Като част от стимулите за 2 трлн. долара, компаниите за чартъри с частни самолети ще получат няколко вида подкрепа от федералното правителство. На първо място, те няма да плащат 7,5% потребителски данък. Този данък, известен като Федерален акцизен данък, се начислява на клиентите на частни самолети, но сега планът е да не бъде вземан предвид до края на годината. Освен това компаниите за частни самолети няма да плащат и данъци за гориво.
Фирмите от сектора също така ще имат право да получат финансиране от 25 млрд. долара под формата на заеми и гаранции за заеми, достъпни за авиационната индустрия. В допълнение към всичко това, те са включени в плана за безвъзмездно плащане на 25 млрд. долара, за да могат да продължат да дават заплати на служителите си.
Летищата за частни самолети и по-малките летища ще получат над 100 млн. долара федерално финансиране съгласно новите правила.
Помощта идва след сериозно лобиране от компаниите за частни самолети и на авиационната индустрия като цяло, за да получи част от федералния спасителен пакет. От сектора настояха, че частните фирми са отговорни за 1,2 млн. работни места и 77 млрд. долара печалба.
По думите на Ед Болън, президент и главен изпълнителен директор на Националаната асоциация за бизнес авиация, която представлява компаниите за частни самолети и собственици, както и като цяло авиационните компании, твърди, че новият закон помага цялостно на авиацията.
„Индустрията се погрижи гласът ѝ да бъде чут за осигуряването на важна помощ за общата авиация, търговските оператори и други малки компании“, коментира още Болън.
Но отпускането на помощ на една индустрия, която оперира основно заради заможните потребители, предизвика критики. Преди приемането на закона, старши икономичесът на Центъра за икономически политики Дийн Бейкър заяви пред CNBCL “Трудно е да си представим нещо по-лошо. Да наливаме публични пари в подкрепа на една индустрия, която служи на богатите, ще бъде трудно за оправдаване“.