IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Оперативната печалба на Zalando се срина и повлече акциите надолу

Компанията обаче потвърди прогнозата си за годината и като цяло остава оптимистично настроена

13:54 | 04.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Германският моден търговец Zalando трябва да поеме сериозен удар. През третото тримесечие коригираната печалба преди данъци падна до 9,8 милиона евро, съобщи компанията в сряда. През същото тримесечие на предходната година печалбата преди данъци бе 118,2 млн. евро. След приспадането на данъци Zalando дори отчете нетна загуба от 8,4 млн. евро след нетна печалба от 58,5 млн. евро през предходната година.

Резултатите на Zalando за третото тримесечие бяха очаквани с нетърпение. В крайна сметка акциите на модния търговец на дребно наскоро бяха включени в разширения германски водещ индекс Dax - и след това се обезцениха значително. Междувременно цената е почти на една четвърт от най-високата си стойност за всички времена от над 104 евро. Преди да бъдат обявени данните, средната целева цена за акциите на Zalando беше 109,13 евро. От 17 анализатори десет съветват клиентите си да купуват книжата, а седем са в позиция за задържане.

„Средносрочният потенциал все още е налице, Zalando расте поне два пъти по-бързо от пазара и по този начин печели пазарен дял“, е оценката на Фолкер Босе от Baader Bank, цитиран от Handelsblatt. В краткосрочен план обаче акционерите наказаха модния търговец на дребно: цената падна в сряда с повече от седем процента.

Много от компаниите, които достигнаха до своите клиенти с едно щракване на мишката по време на пандемията и се възползваха от затварянето на икономиките, сега са изправени пред трудности. Финансовият директор на Zalando Дейвид Шрьодер говори за "нормализиране на печалбата".

На въпрос за причините за спада на печалбите Zalando каза, че през второто и третото тримесечие на миналата година са били освободени провизии в размер на 35 млн. евро. По това време това е повишило печалбата в пиковата фаза на пандемията до над 118 млн. евро.

Освен това началото на сезона за продажба на скъпи зимни артикули се забави тази година. Компанията е предоставяла и много отстъпки както за стационарната, така и за онлайн търговията, а разширяването на нови пазари също е увеличило разходите.

Маржът на модния търговец на дребно също се оказва нисък през третото тримесечие - 0,4 процента. Междувременно продажбите са нараснали с 23,4 процента до 2,3 милиарда евро. Броят на активните клиенти на Zalando също продължава да расте – вече са повече от 46 милиона.

Прогнозата бе потвърдена

Компанията, която сега е активна в 23 държави, потвърди прогнозите за годината като цяло. Zalando очаква брутният обем на стоките да нарасне с между 31 и 36 процента до 14,6 милиарда евро, а приходите - с между 26 и 31% до 10,5 млрд. евро.

Според компанията коригираният EBIT за цялата година трябва да бъде в горната половина на диапазона от 400 до 475 млн. евро. На пръв поглед това изглежда амбициозно след настоящия спад на печалбата. Но компанията обяви, че вече е постигнала коригиран EBIT от 287 млн. евро след три тримесечия и че четвъртото тримесечие е най-силното през последните години.

Това се потвърждава от преглед на данните от последните няколко години: през 2019 г. коригираният EBIT през четвъртото тримесечие беше 110 млн. евро, през 2020 г. беше 189 млн. евро - това бяха най-силните тримесечия във всеки отделен случай. Ако се извадят вече достигнатите 287 млн. евро от обявения диапазон, Zalando очаква печалба от над 150 млн. евро за четвъртото тримесечие на 2021 г.

Компанията планира да инвестира още 350 млн. евро. Освен това модният търговец на дребно продължава да очаква отрицателен нетен оборотен капитал за финансовата 2021 година.

За 2022 г. съсобственикът на Zalando Роберт Генц обяви много стратегически инициативи, предназначени да развият амбициите за устойчивост. Така например наскоро Zalando стартира услуга за ремонт в Берлин. Досега тази година Zalando инвестира около 50 млн. евро в проекти за устойчивост на всички нива на компанията. Броят на продадените дрехи втора употреба се е увеличил десетократно до около 200 хил. модни артикула.

Последна актуализация: 07:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини Style виж още

Коментари

Финанси виж още