Richemont и Yoox Group обявиха вчера детайли за сделката си, която ще създаде следващия гигант в сферата на онлайн търговията на дребно с луксозни стоки. Общите продажби на двете компании за 2014 г. възлизат на 1,3 млрд. евро, а сделката може да се окаже предизвикателство пред интереса, който поражда онлайн гигантът Amazon, пише CNBC.
Групата Cie. Financiere Richemont, която стои зад марките за бижута Cartier и Van Cleef & Arpels, заяви, че ще притежава 50% дял в новата компания, която ще се нарича Yoox Net-A-Porter Group.
Сделката идва на фона на засиления интерес и увеличаването на конкуренцията на онлайн пазара на луксозни стоки, докато компанията Farfetch достигна пазарна оценка от зашеметяващите 1 млрд. долара в началото на месеца.
Натали Масне, бивш моден журналист, която основава Net-a-Porter през 2000 г., заяви, че новата група е най-големият магазин за луксозни модни стоки, който „никога не спира работа и няма географски граници“.
Компаниите за луксозни стоки са колебливи по отношение на новите дигитални тенденции според Марио Ортели, старши анализатор в Bernstein.
По думите му, въпреки че индустрията е изправена пред предизвикателства заради по-слабия растеж на развиващите се пазари, компаниите трябва да продължат да се развиват.
Прогнозата за растеж на традиционния пазар на луксозни стоки е за 5% през следващите пет години според Bernstein. За последните 17 години ръстът беше от 6 на сто.
Същевременно около 62% от продажбите на луксозни стоки се извършват онлайн, докато продажбите във физическите магазини намаляват.
Базираната в Лондон група Farfetch, която продава висок клас дрехи на независими модни бутици, събра нови инвестиции, които повишиха пазарната ѝ оценка до 1 млрд. долара.
Компанията, която позволява на потребителите да купуват дрехи и аксесоари от компютрите и телефоните си, избирайки продукти от повече от 300 бутика в 25 държави по света, събра 86 млн. долара в рамките на последния си кръг на финансиране, привличайки инвеститори като руснака Юрий Милнер.
Според анализатора на BNP Paribas Лука Солка онлайн продажбите на модни и луксозни продукти изглежда все по-привлекателно, като се има предвид, че за компаниите за луксозни стоки отварянето на нови магазини вече не е добро решение.
По думите му в Китай вече има много играчи, ето защо фирмите търсят нови възможности за растеж. Експертът смята, че най-добрата опция в момента е на потребителите да се предостави удобството да пазаруват както онлайн, така и в реални магазини.
"Тази област се радва на растеж от около 30% в региона през последните няколко години и ние очакваме той да продължи“, коментира Солка.
Освен Richemont, Ортели посочва LVMH и Burberry като компаниите, които са осъзнали важността на дигиталния маркетинг за генериране на повече продажби.
По отношение на продажбата на Net-a-Porter от Richemont Томас Чуве, анализатор на Citigrpoup, твърди, че сделката до голяма степен е без значение за инвестициите на швейцарската компания, а акционерите не бива да са „прекалено развълнувани“ от нея.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици