Двата най-дълги търговски полета в света, свързващи Сингапур с Нюарк и Лос Анджелис, отиват в историята, пише Businessweek.
Ежедневният нон-стоп полет на Singapore Airlines от Нюарк е с дължина 8500 мили и продължителност средно около 18 часа, въпреки че понякога трае над 21 часа заради вятъра или отклонения в маршрута. Последният такъв полет ще е на 23-и ноември.
Вторият най-дълъг полет - от Сингапур до Лос Анджелис, излетя за последен път в неделя и се приземи във вторник след близо 17-часово пътуване над Тихия океан.
Оказва се, че чудото на сегашните технологии не може да се мери с жестоката икономическа реалност на променливите цени на горивото. За двата маршрута Singapore Airlines използва самолети Airbus A340-500 с четири двигателя. Това са най-дългите модели на Airbus, правени до момента, като разполагат общо само със 100 места и всички те са бизнес класа.
Полетите, билетите за които струват над 8000 долара в двете посоки, бяха рекламирани с твърдението, че спестяват средно около пет часа спрямо другите варианти с едно прекачване. Като част от подмяната на парка си с новите Airbus A350 обаче авиокомпанията реши да продаде петте си A340, използвани за двата маршрута, и да сложи край на епичните директни полети.
Компанията не разполага с Boeing 777-200LR - единственият друг самолет, който може да изпълни полети с подобна дължина. Въпреки че за двете дестинации има списък на чакащи, търсенето не може да компенсира икономическите сътресения в цените на самолетното гориво и други фактори, които са се променили много от стартирането на полетите в началото на 2004 г. Почти всички пътници, които ги ползват, са финансови директори и богаташи.
С продажбата на А340 Singapore Airlines планира да преконфигурира част от самолетите си Airbus A380, като добави 24 места в бизнес класата за сметка на места в икономичната класа. Промяната ще бъде въведена по-късно този месец в самолетите А380, с които Singapore лети от Ню Йорк и Лос Анджелис, както и по още няколко маршрута.
Краят на полетите на Singapore вече предизвика вълна от реакции на съжаление в мрежата. "Местата не са лоши, опитайте, докато можете", пише фен в сайта seatguru.com. "Подобно изживяване не предлага нито един друг самолет, който лети в момента". "Срамота", споделя Max Q на airliners.net и допълва: "тези полети пленяваха въображението и осигуряваха много удобна връзка за пътниците".


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР