Френският автомобилен концерн Renault обмисля възможността за цялостно затваряне на свои заводи в Европа заради лошото състояние на европейския автомобилен пазар.
В интервю за германското специализирано издание Automobilwoche, цитирано от Ройтерс, главният оперативен директор Карлос Таварес заяви, че в момента мениджмънтът преговаря със синдикатите и им обяснява колко широка дупка има по отношение на конкурентоспособността.
„Имаме проблеми с конкурентоспособността ни в Западна Европа и Франция“, допълва ръководителят на оперативния бизнес и маркетингов директор.
От съюза с Nissan се знаело, че има значително подобряване на производителността в работата на японския партньор във Великобритания и Испания. „Тези заводи са наистина страхотни", каза Таварес. Междувременно алиансът ще обсъдят дали Nissan, подобно на случилото се в Индия, може да предостави свой производствен капацитет на Renault. „Това е една възможност", казва той.
Главният изпълнителен директор и председател на управителния съвет на Renault Карлос Госн заяви от своя страна в петък, че френският автомобилостроител може да изчезне "в сегашния си вид", ако не е в състояние да бъде конкурентен на собствения си пазар. Същевременно обаче подчерта, че за момента компанията не планира да съкращава работни места във Франция.
Признанието на Таварес потвърждава тежкото положение, в което се намира по-голямата час от автоиндустрията в Европа заради повторната рецесия в ЕС. През миналата седмица в рамките на автомобилното изложение в Париж финансовият директор на германския концерн Volkswagen Ханс Дитер Пьотч предупреди, че няколко от неговите конкуренти са застрашени да отпаднат от пазара без специална финансова подкрепа от правителствата. От Peugeot Citroen обявиха, че търсенето на автомобили дори на пазарите в Северна Европа се свива.
Вторият основен френски автомобилен концерн PSA обяви още през лятото масови съкращения на работни места. Управляващото от май правителство на президента социалист Франсоа Оланд се намеси и обяви мерки за насърчаване на бранша. През август броят на безработните в страната за първи път от 13 години мина 3 млн.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 13 години " .... мениджмънтът преговаря със синдикатите и им обяснява колко широка дупка има по отношение на конкурентоспособността." - случка от живота на завод в Китай, изполвана от даровит режисьор за сюжет на научнофантастичен филм. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар