IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Музикалната индустрия отбелязва четвърта поредна година на растеж

С 9,7% са нараснали приходите на музикалния бизнес в глобален мащаб през 2018 г. спрямо 2017 г.

16:08 | 02.04.19 г.
<p>
	<em>Снимка: IFPI Global Music Report 2019</em></p>

Снимка: IFPI Global Music Report 2019

“Забелязваме обаче различно съотношение между отделните приходи на музикалния пазар в България спрямо обичайното им съотношение като дял от общия приход в световен мащаб.. Така за 2018 г. статистиката показва, че основният дял в приходите на музикалната звукозаписна индустрия в България продължава да се формира от сектора на колективното управление на сродни права и дейността на съответното дружество ПРОФОН - над 60%, при обичаен дял на тези приходи в световен мащаб от едва 14%”, допълва още Килева. Тя твърди, че основните причини за това са проблемната бизнес среда, която пречи на развитието на легалните дигитални услуги и навлизането на нови такива, както и пропуските в законодателството, лошото правоприлагане и неефективното противодействие на пиратството у нас.

Бъдещето

Представителите на музикалната индустрия остават оптимистично настроени за бъдещото ѝ развитие.

“Това е четвърта година на растеж. Ситуацията е много по-добра от предишното повече от десетилетие. Имаме по-голяма увереност в бизнеса, по-голямо доверие и планираме да подхранваме растежа чрез нови инвестиции в нова музика, нови територии и нови модели”, коментира в конферентен разговор Стю Бъргън, главен изпълнителен директор на Warner Music Group.

От IFPI потвърждават тази прогноза.

“През тази година очакваме да запазим същия темп на растеж на световната музикална индустрия”, коментираха от организацията.

“Оптимисти сме за индустрията, но всичко зависи от средата и инфраструктурата за бъдещото развитие”, категорична е Франсис Мур, изпълнителен директор на IFPI.

Това, което експертите наблюдават като нарастваща тенденция, е локалното съдържание да се насочва към глобалния контекст. Вече виждаме примери в тази посока с южнокорейския поп (k-pop) и от представители на Латинска Америка, J Balvin например.

“Виждаме реална възможност локалните хитове да се превърнат в глобални, излизайки от своите пазари. Хитовете могат да достигнат до всяка точка на света. Благодарение на стрийминга виждаме, че хората са все по-отворени към музика, която не е на английски език”, коментираха представители на звукозаписните компании. По думите на Адам Гранет има категоричен ръст на локалния репертоар по целия свят или развитие на т.нар. “glocal” съдържание.

Индустрията очаква положително развитие в следващите години и благодарение на скорошните законодателни промени в Европейския съюз в сферата на авторското право. Според представителите на музикалния бизнес целта на ЕС с този ход е да затвори т.нар. “value gap”, а това ще даде голям тласък както за самите изпълнители, така и за продуцентите и другите играчи на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:48 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още