Залогът на Spotify Technology на Джо Роугън, който ѝ струва 100 млн. долара, даде на компанията за музикален стрийминг един от най-популярните и най-поляризиращите гласове в света на подкастите. А предвид скорошните противоречия ръководителите на компанията застават зад него, пише Wall Street Journal.
Сделката за привличането на Роугън в Spotify вече показва признаци на успех. Милионите му лоялни фенове превърнаха подкаста „The Joe Rogan Experience” в предаване номер едно в Spotify, откакто той попадна в платформата през септември, „надминавайки очакванията на публиката“, обяви компанията, когато разкри последния си финансов отчет. Цената на акциите на Spotify скочи с над 50%, откакто споразумението беше обявено през май.
Шоуто на Роугън, което оглавява класациите на Apple Podcasts и други, притесни част от служителите на компанията, които по време на среща през септември повдигнаха въпроси за негови материали, които смятат за анти-трансджендър, твърдят източници, запознати с въпроса.
Скорошни участия в предаването на двама гости – първо Абигейл Шрийър, автор, критично насочен към проблемите на трансджендърите, а след това и Алекс Джоунс, радио водещ и издател на InfoWars, чието съдържание е премахнато от Facebook, Apple, YouTube и Spotify, предизвикаха възмущението на слушателите в и извън компанията. Те използваха социалните мрежи, за да изразят своето възмущение от чутото.
Служителите на Spotify са насърчавани открито да обсъждат най-различни теми – от ъпдейтите на приложението до храната, която се предлага в офиса, твърдят източници, запознати с въпроса. Тъй като в момента компанията работи дистанционно заради коронавирусната пандемия, много от тези дебати се случват в канали в Slack.
Наскоро в един от тези канали е повдигнат въпрос за епизода на Роугън с Джоунс. Служителите са обсъдили как да маркират съдържанието, така че от екипа за доверие и безопасност в Spotify да му обърнат внимание, твърдят запознати. Този екип отговаря за вземането на решения дали предавания или музика в платформата нарушават правилата на компанията, забраняващи съдържание, което подбужда към насилие или омраза, и може да премахва съдържание, което преминава тази граница.
Досегашните епизоди на предаването на Роугън отговаряха на политиките за съдържание на компанията, твърдят източници, запознати с въпроса. В четвъртък главният изпълнителен директор Даниел Ек потвърди желанието си да направи Spotify „най-голямата аудио платформа в света“ и заяви, че амбицията включва приемането на различни гласове и мнения, докато компанията се бори за по-голям мащаб на пазара на подкасти. Ек твърди, че последователното прилагане на правилата е негов приоритет.
„Най-важното за нас е да имаме много ясни политики“, коментира той в интервю. „Няма значение дали сте Джо Роугън или някой друг, ние прилагаме тези политики и те трябва да бъдат прилагани еднакво за всички“.
Шоуто на Роугън ще започне да се появява ексклузивно в Spotify по-късно тази година. Точната продължителност на няколкогодишната му сделка не е обявена публично. През последните две години Spotify похарчи над 500 млн. долара за придобиването на компании за подкасти, включително Gimlet Media и Ringer, за да утвърди себе си на този пазар.
Сделката с Роугън, който миналата година каза, че шоуто му е сваляно по 190 млн. пъти месечно, насочва Spotify към по-притеснителна територия. Реакцията към присъединяването му към Spotify предполага, че слушателите и служителите все повече се опитват да държат компанията отговорна за съдържанието, което той генерира, подобно на проблемите, с които се сблъскват технологичните компании от Силициевата долина.
Преди да стане част от Spotify, Роугън пуши марихуана с главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, докато записваха подкаст. На няколко пъти Джоунс е гостувал на Роугън. Собственият подкаст на Джоунс беше премахнат от Spotify и други платформи за реч на омразата, след като Джоунс заяви, че стрелбата, при която бяха убити 20 деца и шестима възрастни в училище в Кънектикът, е била постановка. Роугън пък държи пълен творчески контрол в рамките на сделката си за лиценз със Spotify, твърди той, макар че предаването му трябва да се съобразява с политиките за съдържание на компанията.
Представители на Роугън не са отговорили на запитванията за коментар. В публикация в Instagram от сряда той заяви, че е „проверил фактите за всяка една лудост, която е изрекъл“ Джоунс. „Той каза много луди, но точни неща, а именно това твърдя за него от години“, допълва Роугън.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
преди 5 години Какво е "анти-трансджендър"? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Недопустимо е някой да има лично мнение, или да коментира в различни от общоприетите рамки. Все пак сме 21 век. отговор Сигнализирай за неуместен коментар