Китай има шанс да се превърне в най-големия пазар на луксозни стоки до 2025 г., сочи нов доклад.
В една година, в която разходите за луксозни продукти спаднаха драстично, вътрешният пазар в Китай все още се насочва към растежа, след като заможните китайци си останаха у дома заради коронавирусната пандемия и продължиха с покупките на скъпи бижута, стоки от кожа и хубави вина.
Преди пазарите на луксозни стоки в Европа и Съединените щати бяха поддържани от международния туризъм, особено от страна на китайските посетители. Но нов доклад от Bain & Company прогнозира, че заможните китайски потребители ще похарчат повече средства у дома през следващите години.
„Общият пазар [на луксозни стоки] в Европа и Съединените щати на практика беше затворен“, коментира Федерика Левато, партньор в Bain, визирайки блокадите и наложените мерки за ограничване разпространението на коронавируса. „И тогава непосредствената последица от това беше спирането на пътуванията. Имахме 11 месеца без никакви междуконтинентални пътувания“, посочва тя.
Резултатът: местното потребление на луксозни стоки в Китай скочи, коментира Левато.
Китайските потребители вече бяха на преден план като движеща сила в индустрията, тъй като даваха около една трета от средствата, харчени за луксозни стоки в света, допълват от Bain.
Тази година Китай, Хонконг, Макао и Тайван се очаква да е единственият регион, който ще отбележи растеж на годишна база, като луксозният пазар там ще нарасне с 45% до 44 млрд. евро, сочи 2020 Fall Luxury Report на Bain.
Междувременно продажбите на лични луксозни продукти – категория, в която попадат дрехи, бижута, часовници, разкрасителни продукти и аксесиари, тази година ще се свие за първи път от 2009 г. Bain прогнозира, че приходите от продажби ще се сринат с 23% при сегашните валутни курсове и ще достигнат 217 млрд. евро. Това ще е най-големият годишен спад, регистриран някога от Bain.
Общият пазар, който включва както луксозните стоки, така и преживяванията, като частни джетове, яхти и вина, се очаква да се свие с подобен темп на годишна база. Той ще достигне близо 1 трлн. евро, посочва Bain в доклада си, който е направен съвместно с италианската организация на производителите на луксозни стоки Altagamma.
В Северна Америка и Южна Америка местните потребители няма да компенсират загубените продажби от чуждестранните посетители. Плюс универсалните магазини се борят с купища проблеми. Продажбите в региона се очаква да спаднат с 27 на сто до 62 млрд. евро тази година.
Няколко вериги магазини тази година се изправиха пред фалита тази година, включително висок клас вериги като Neiman Marcus и Lord & Taylor. Последната, която е най-старата в страната, е в ликвидация.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната