Фючърсите върху щатския суров петрол, търгуван на Нюйоркската фондова борса, се сринаха до 6½-годишно дъно в петък заради ескалиращите опасения относно търсенето от страна на Китай след девалвацията на юана.
Цената на американския лек суров петрол достигна 41,35 долара за барел в електронната търговия на борсата Nymex, което е най-ниското ниво от 4 март 2009 г. насам.
"Всеки се притеснява, че девалвацията на юана може да намали търсенето в Китай", заяви Гнанасекер Тиягараян, директор в Commtrendz Commtrendz Risk Management.
Търсенето на вносен петрол в Китай е стабилно, но потокът от отрицателни икономическа данни намеква за забавяне на промишления и икономическия растеж. Инвеститорите са загрижени, че търсенето на суровината от огромната страна ще намалеят, след като по-слабият юан прави вноса по-скъп.
Докато опасенията за по-слабата китайска икономика са едва напоследък, причина за слабостта на цената на петрола, основният фактор, който продължава да оказва натиск на пазара, е пренасищането на доставките.
По-рано през тази седмица стана ясно, че запасите от американски суров петрол са намалели за трета поредна седмица, въпреки че степента на намалението бе под очакванията на пазара. Даниел Хайнс, анализатор в ANZ Bank, заяви, че има опасения, че петролните запаси на САЩ ще започнат отново да се увеличават със затварянето на нефтопреработвателен завод, който произвежда 240 000 барела на ден.
И все пак почти няма признаци за облекчаване на петролните доставки, след като големи производители като Саудитска Арабия, Ирак или американските производители на шистов петрол отказват да намалят продукцията.
„Най-ниските цени от шест години насам може да не са достатъчни, за да се натиснат спирачките на американския производствен ръст“, се казва в доклад на ANZ. „Американските шистови играчи в момента активно намаляват разходите си, а някои ще са на печалба дори при цена от 30 долара за барел“.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони


преди 10 години Идеалисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ти вярно се бъзикаш...никой няма да си даде базите? Ми да си направят техни. И такива неща като злоупотреба с господстващо положение ...за ОМВ не би трябвало да ни плесне през ръцете, ако държавата откаже да подкара процедура срещу Лукойл. Баш пък за ОМВ и Шел-никакъв проблем няма да е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години интересно ми е кого дразня толкова, че ми трият коментарите? а редакцията? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години и сега да ми кажеш колко щеше да е горивото ако имахме средният акциз и да огледаш другите колко би им било с тоя акциз? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години айде бе:) така ли било:) начи русофилите подкрепяли бойко???? така ли си спомняш нещата?:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Никой няма си даде базите, ако го подбиваш в цената - а там трябва да пазиш и резерви по закон. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ужас!човек да не попита защо не пада бензина при положени, че пада петрола ( съвсем резонен въпрос), и бива яростно нападан от русофили ли, ресофоби ли, и аз не знам.. спирам с коментарите в Инвестор! тука някакви политически битки се водят и всичко се политизира, за което аз нямам време и нерви! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Защото въпреки думата "данъчен" не са на данъчните, а са собственост почти всичките на Лукойл и Нафтекс , което не е ясно още към Василев или Ганчев гравитира. И те ти знаят производствената цена, колко ти е транспорта и си прибавят "наем" колкото като си сметнеш всичкото да си близо до цената на Лукойл. Ако не искаш да играеш по правилата, забравяш. Тотал и Репсол нямат бензиностанции нали? А се канят за нефт да сондират и да намерят в Плоещ сигурно ще го продават. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години среден акциз в европа 0.439евро,средно ДДС 0.209,средна цена 1.179евроЗа БГ акцизът е 0.330 ДДС е 0.198 евро крайна цена е 1,186https://***.energy.eu/fuelprices/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Аз ти казах да внимаваш, защото ще се изложиш, а ти не внимаваш!И защо ползването на данъчен склад трябва да се отразява на производствената цена на румънските и гръцки горива? От шубе?Начи според теб ОВВ, Ромпетрол и Еко, които си карат горивата от вън, надуват цените от страх предхЛукойл, така ли? Хахаха..... Що ми се струва, че нещо не си за този форум? И не само ти... хаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар