Фючърсите върху щатския суров петрол, търгуван на Нюйоркската фондова борса, се сринаха до 6½-годишно дъно в петък заради ескалиращите опасения относно търсенето от страна на Китай след девалвацията на юана.
Цената на американския лек суров петрол достигна 41,35 долара за барел в електронната търговия на борсата Nymex, което е най-ниското ниво от 4 март 2009 г. насам.
"Всеки се притеснява, че девалвацията на юана може да намали търсенето в Китай", заяви Гнанасекер Тиягараян, директор в Commtrendz Commtrendz Risk Management.
Търсенето на вносен петрол в Китай е стабилно, но потокът от отрицателни икономическа данни намеква за забавяне на промишления и икономическия растеж. Инвеститорите са загрижени, че търсенето на суровината от огромната страна ще намалеят, след като по-слабият юан прави вноса по-скъп.
Докато опасенията за по-слабата китайска икономика са едва напоследък, причина за слабостта на цената на петрола, основният фактор, който продължава да оказва натиск на пазара, е пренасищането на доставките.
По-рано през тази седмица стана ясно, че запасите от американски суров петрол са намалели за трета поредна седмица, въпреки че степента на намалението бе под очакванията на пазара. Даниел Хайнс, анализатор в ANZ Bank, заяви, че има опасения, че петролните запаси на САЩ ще започнат отново да се увеличават със затварянето на нефтопреработвателен завод, който произвежда 240 000 барела на ден.
И все пак почти няма признаци за облекчаване на петролните доставки, след като големи производители като Саудитска Арабия, Ирак или американските производители на шистов петрол отказват да намалят продукцията.
„Най-ниските цени от шест години насам може да не са достатъчни, за да се натиснат спирачките на американския производствен ръст“, се казва в доклад на ANZ. „Американските шистови играчи в момента активно намаляват разходите си, а някои ще са на печалба дори при цена от 30 долара за барел“.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони


преди 10 години Цените се нормализират всъщност.1998г.бяха и на 10долара:)Балонизирането им насочи доста капитали в сектора-нови технологии,евтини пари...и мн.нефт,а новите коли харчат по-малко,а някои даже и хич:)Сега ще намалят разработването на нови находища и пазарът ще се балансира.Ще има и депресия ноо за нефтокопачите,за потребителите е добре и глътка въздух за свръхзадлъжнелите.Иначе виждам противоречие в писанията ви-хем няма пазарна икономика,хем цените падат поради търсене и предлагане.А понякога може би и от манипулации,като Gunvor на Тимченко и др.търговци-мн.малък процент от търгувания нефт е за рафинерии:)А цените на дребно съвсем не са дребна тема-25ст.по-скъп дизел от средноевропейската цена означава 500млн.лв.по-малко в портмането на потребителя,който би могъл да ги похарчи за др.стоки и услуги от малкия и среден бизнес и да живне икономиката.Годишното потребление е около1.8млн.тона-това са 2млрд.литра. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "Щото Румъния е далече ли?"В смисъл? И в Гюргево да имаш база, за да продаваш в Русе, трябва да имаш/ да си наел склад (лицензиран) в България, и там да разтовариш. Дали вносът е усложнен, за да се запази един монопол, или за да не се бяга от акцизи (друг е въпросът, че май съвсем наскоро ги задължиха складовете да сложат уреди) не знам - по-скоро си мисля, че е първото. Че то протести имаше против Лукойл преди 3-4 години. Само че тогава нали Златев-Борисов играеха белот ли тенис ли заедно, нямаше такива ехидни нападки от "русофилите", които се радваха на първите недоволства срещу "тиранина" . Не всичко става с протести. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ей сега едни пичове тук ще ти обяснят що-щото ВЕИ-тата били набрали сила. Явно се е случило последната година и аз съм проспал кога са сложили соларни панели на всички блокове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А колко щеше да струва бензина в БГ, ако акциза ни беше средно европейски???? Ама конкретно, ако може. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А относно загубата-това е друга бира. И аз съм за данъчните да ги погнат. Като не си плащат данъците-глоби и наказания докато почнат. Ама твърденията, че за всички злини на тоя свят са виновни руснаците са повече от смешни. Що не спретнете едни протести пред Лукойл? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Щото Румъния е далече ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Кой е посмял някога да подбива цените на руската мафия на нейна собствена територия?Тука ви е отговора на повечето въпроси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Много размисли и страсти!Когато се сравняват цените в Европата е добре да се гледат КОМПОНЕНТИТЕ.https://***.energy.eu/fuelprices/ БГ е с най-нисък акциз и при бензина и при дизела,това позволява на картела да държи мн.високи цени преди акциз и ДДС:) ,но всеки народ си заслужава и управниците...и ценитеИнтересни са печалбите на дистрибуторите:ОМВ е с 28млн.,Шел с 19млн.,Еко е с 5.6млн.,Ромпетрол 1.5млн.,останалите са на загуба...религията не им позволява да печелят:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Бе моя основен въпрос е нормално ли е една компания 17 години да е все на загуба? А на всичкото отгоре нещо, за което всички май сме съгласни е, че никой не я подбива в цените. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Та проследявайки, не пътя на коприната, а на бензинЯ, по закон, той по какъв ред стига до бензиджийниците?! И как се отчита това движение пред БГ Органите? И аз като слаб по нЕкой въпроси, да питам аджеба! та да се изЯсни оти всите купуват бензинОт от ЛукОил-а. И съвсем друг е въпроса, че Росенец си е чисто Руски анклав у българско! отговор Сигнализирай за неуместен коментар