Фючърсите върху щатския суров петрол, търгуван на Нюйоркската фондова борса, се сринаха до 6½-годишно дъно в петък заради ескалиращите опасения относно търсенето от страна на Китай след девалвацията на юана.
Цената на американския лек суров петрол достигна 41,35 долара за барел в електронната търговия на борсата Nymex, което е най-ниското ниво от 4 март 2009 г. насам.
"Всеки се притеснява, че девалвацията на юана може да намали търсенето в Китай", заяви Гнанасекер Тиягараян, директор в Commtrendz Commtrendz Risk Management.
Търсенето на вносен петрол в Китай е стабилно, но потокът от отрицателни икономическа данни намеква за забавяне на промишления и икономическия растеж. Инвеститорите са загрижени, че търсенето на суровината от огромната страна ще намалеят, след като по-слабият юан прави вноса по-скъп.
Докато опасенията за по-слабата китайска икономика са едва напоследък, причина за слабостта на цената на петрола, основният фактор, който продължава да оказва натиск на пазара, е пренасищането на доставките.
По-рано през тази седмица стана ясно, че запасите от американски суров петрол са намалели за трета поредна седмица, въпреки че степента на намалението бе под очакванията на пазара. Даниел Хайнс, анализатор в ANZ Bank, заяви, че има опасения, че петролните запаси на САЩ ще започнат отново да се увеличават със затварянето на нефтопреработвателен завод, който произвежда 240 000 барела на ден.
И все пак почти няма признаци за облекчаване на петролните доставки, след като големи производители като Саудитска Арабия, Ирак или американските производители на шистов петрол отказват да намалят продукцията.
„Най-ниските цени от шест години насам може да не са достатъчни, за да се натиснат спирачките на американския производствен ръст“, се казва в доклад на ANZ. „Американските шистови играчи в момента активно намаляват разходите си, а някои ще са на печалба дори при цена от 30 долара за барел“.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони


преди 10 години ОМВ и Ромпетрол като внасят пак трябват да ползват лицензирани бази / данъчни складове. Рафинерията в Плоещ плаща ли данъци или само Лукойл е уникален, че не плаща? Румънците май ги подгониха за данъци, а? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Петролни бази. Има към 30 лицензирани. Собственост са на Лукойл и Нафтекс. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Коя структура, пак ни припомни? Мави правилно те пита за ромънската рафинерия на ОМВ и за тези на Ром петрол. Те нямат нужда от структурата на Лукойл, кво ги спира да ни продават по-евтино? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Щото като пуснеш нещо по-евтино от Лукойл, и следващия път може и да нямаш достъп до тяхната инфраструктура. А МОСВ и другите агенции никак не бързат за разрешителни за нови. Същото е и като с добива на нефт/газ от Черно Море, или пък край Ловеч, и интерконекторите. Приказки много, пари уж има, ама действия никакви. Капитализъм, ама не съвсем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Значи, ако разбирам правилно-тия *** Шведите, дето има скача с 12% сега се готвят да линчуват тия рубладжии-тяхното правителство? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Мави, ти си един гаден комунист и ***. Как може да притесняваш отрудените НПО *** с такива гадни въпроси? Бива ли? Та нали до вечерта трябва да подрънква кесийката с центове, иначе ще трябва да направят един тигел и по магистралата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години И още един въпрос с повишена трудност:OMV от къде зарежда гориво - от Лукойл Нефтохим или от собствената си рафинерия в Плоещ - пак на един ур растояние и какви са цените на бензиностанциите на веригата в сравнение с тези на бензиностанциите на Лукойл? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години така ли махнаха Орешака? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Нищо не смятам - аз съм слаб по сметките... хаха! Стигнал съм до "дал/зел" и до сега се справям с личния капитализъм. Ти ми кажи защо да не си карат по-евтино гориво от техните си рафинерии? Кой капиталист ще купува по-скъпо гориво от Лукойл и с каква цел? И кой и на какво основание принуждава Ромпетрол да слага цената на Лукойл на своя бензин?Сега обаче много внимавай какво ще ми отговориш, защото можеш много да се изложиш! хаха... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ти да не смяташ, че Шел си носят бензина от Чехия, където им е най-близката рафинерия? Всичко е от бургаската рафинерия на едро и с различно "етикетче" на дребно. Само Ромпетрол си го внася, но и те трябват да минат през складовете на Лукойл. Това е монополът. отговор Сигнализирай за неуместен коментар