Журито на "Зелен автомобил на годината" ("Green Car of the Year") реши да не допусне нито един електрически автомобил във финалната част от конкурса. От публикувания днес списък става ясно, че в борбата за отличието участват само автомобили с конвенционални двигатели, както и един хибрид.
Финалистите са 5, а победителят ще бъде разкрит по време на автосалона в Лос Анджелис, който отваря врати след месец. Това са Audi A6 TDI, BMW 328d, Honda Accord, Mazda3 и Toyota Corolla, които вече бяха удостоени от организаторите с титлата "Най-добрите 5 екологични автомобила на пазара".
Германските представители в конкурса - Audi A6 TDI и BMW 328d, разчитат на дизелови двигатели. Моделът от Инглощад е обзаведен с 3.0-литров TDI двигател с шест цилиндъра, който при извънградски цикъл изразходва по 6.2 л/100 км. При BMW 328d двигателят е с четири цилиндъра и обем 2.0 литра, като изразходва 5.2 л/100 км при извънградско използване.
Останалите три автомобила в американската класация идват от Страната на изгряващото слънце. Mazda3 и Toyota Corolla разполагат с бензинови двигатели - 2.0-литров при Mazda и 1.8-литров при Toyota. Първият изразходва 5.8 л/100 км, а вторият - 5.6 л /100 км. Данните са извънградски пробег.
Единственият хибрид, преборил се за място във финала, е Honda Accord. Автомобилът се предлага в няколко версии, включително Plug-in Hybrid, при който батериите могат да се зареждат и в електрическа мрежа. При него потреблението извън града е в рамките на 5.1 л/100 км.
През миналата година победител в конкурса стана Ford Fusion, а година преди това за еко автомобил бе избран Honda Civic. Конкурсът, който се провежда от 2006 година, отличи през годините още: 2011 — Chevrolet Volt, 2010 — Audi A3 TDI, 2009 — Volkswagen Jetta TDI, 2008 — Chevrolet Tahoe Hybrid, 2007 — Toyota Camry Hybrid и 2006 — Mercury Mariner Hybrid.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Нито един електромобил в "Green Car of the Year"
Единственият хибрид в конкурса за екологични автомобили е Honda Accord
13:29 | 18.10.13 г. 1
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Expedia изненадващо отстрани двама ключови мениджъри
-
Руският съд замрази активи на още две европейски банки
-
Валутното хеджиране има все по-голям смисъл за инвеститорите
-
Х. Клинтън: България изпреварва много държави по представителство на жените на ключови позиции
-
Колко усилено Tesla трябва да се бори за вниманието на Мъск?
-
Полша инвестира 2,55 млрд. долара в подсилването на границите си с Русия и Беларус
-
Михалис Сарис: Време е пътуването на България към еврозоната да завърши
-
Руски съд замрази активи на UniCredit в страната заради иск на "Газпром"
-
Нито работят, нито учат – какво да правим с неактивните?
-
VW и Renault прекратиха преговорите за разработване на достъпен електромобил
-
Университетите няма да отворят врати на 20 май, възможно е новата учебна година да не започне
-
ЕЦБ притиска банките да ускорят излизането си от Русия заради опасения от американски санкции
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Руският съд замрази активи на още две европейски банки
1 -
Какво изстреля Dow до над 40 хил. пункта и защо ралито може да продължи?
-
Dow Jones достигна рекорден връх от над 40 хил. пункта и записа пети пореден седмичен ръст
-
ЕЦБ притиска банките да ускорят излизането си от Русия заради опасения от американски санкции
2 -
Несигурността за графика на лихвените понижения тласна надолу европейските борси
-
„Софарма имоти“ ще разпредели дивидент от 0,16 лв. на акция за 2023 г.
преди 10 години Сигурно защотот електромобилите не са зелени ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар