Автомобилният производител Volvo Cars увеличава печалбата си за първата половина на годината заради ръста в продажбите в Китай и Европа, съобщава Ройтерс.
Оперативната печалба за периода достига 210 млн. крони (около 176,5 млн. долара). През същия период на миналата година Volvo Cars отчете загуба от 577 млн. крони.
Най-добре компанията се е представила на новия си роден пазар - в Китай, където регистрира двуцифрен ръст в продажбите си. Именно Китай се превърна в най-големия пазар за Volvo, измествайки този на САЩ.
"Резултатите от първата половина на годината са едновременно солидни и окуражаващи", казва изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон. "Увеличението от 9% на продажбите на коли през първите седем месеца ни дава основание да планираме 10-процентов ръст в края на годината, което е много повече от планираните по-рано 5%".
Самуелсон посочва също така, че очаква ръстът в продажбите на Volvo да се задържи на по-високи нива от този на пазара на Китай. "Изчисленията ни показват, че ще приключим годината с повече от 80 000 продажби в Китай", уточнява той.
За първото полугодие на годината приходите на Volvo нарастват до 64,8 млрд. крони от 56,4 млрд. крони преди година.
За разлика от положителните резултатите в Китай, в САЩ Volvo не се представя така добре. Липсата на нови модели и ожесточената конкуренция свиват почти наполовина реализациите, с които Volvo можеше да се похвали преди десетина години. През 2013 година компанията е продала едва 61 233 коли на този пазар.
"Целта ни е да запазим тези нива на продажби в САЩ. Все пак се забелязват признаци на раздвижване и се надявам в края на годината да постигнем ръст в продажбите си", казва Самуелсон.
Шведската марката, която през 2010 година бе продадена от Ford Motor Co. на китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., си е поставила за цел да продава по 800 000 коли годишно към 2020 г. За да успее да го направи, компанията ще трябва да се пребори с конкуренцията на гиганти като Mercedes-Benz и BMW.
Първият инструмент за постигането на тази цел ще бъде новото поколение XC90. Проходимият модел е първата машина, която Volvo разработва под шапката на новия си собственик. Това е и първият модел, в който не се използват никакви компоненти от предишния собственик Ford.
Още за новото Volvo XC90 вижте в Automedia.bg
Китай напомпа печалбата на Volvo за първото полугодие
Ръст в продажбите си компанията отчита и в Европа, докато в САЩ популярността ѝ намалява
18:00 | 20.08.14 г. 1Предната част на напълно новото XC90. Снимка: Volvo
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Италия планира да инвестира 10 млрд. евро в производство на чипове
-
Защо Китай продължава да прави повече коли, отколкото има нужда?
-
Полша обмисля да намали тарифите на електроразпределителните фирми с една пета
-
Германия обмисля смекчаване на контрола върху китайските инвестиции
-
Макрон е отворен за обсъждане на ядрената отбрана на Европа
-
САЩ и Европа се нуждаят от геополитическа стратегия за изкуствения интелект
-
Възходът на соларната индустрия хвърля сянка върху земеделските земи в САЩ
-
Защо Китай продължава да прави повече коли, отколкото има нужда?
-
Зеленски: Русия насочва атаките си срещу съоръжения, доставящи газ на ЕС
-
Необичайните велосипедни алеи, които се появиха в Единбург
-
Технологичната война между САЩ и Китай е напът да навлезе в нова, по-гореща фаза
-
Ройтерс: Илон Мъск ще обсъжда в Китай внедряването на автономни технологии
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: "Неохим" АД
-
S&P 500 и Nasdaq отбелязаха най-добрата си седмица от ноември 2023 г.
1 -
Кристиан Нойер: ЕЦБ може да не е в синхрон с Фед през някои тримесечия
-
Лихвите по жилищните и потребителските заеми намаляват и през март
-
Издръжката на БНБ за 2023 г. е близо 133 млн. лева
3 -
Европейските банкови акции достигнаха най-високото си ниво от 2015 г. насам