Инженерите на германския концерн Volkswagen са намерили начин да направят електрическите коли по-достъпни. Това ще стане чрез унифициране на един от най-скъпо струващите компоненти в тези машини - батериите, съобщават от компанията.
Според информацията концернът ще използва за бъдещите си електрически коли един и същ като форма и тип акумулатор, което ще доведе до съкращаване на разходите с цели 66%, сочат изчисленията на германците.
"В момента сме насочили усилията си към създаването на универсална батерия, която ще може да бъде адаптирана за всеки един електромобил на концерна и ще редуцира разходите за акумулатори с 66%", твърди Ханс-Якоб Нойсер, ръководител на отдела за развойна дейност в германската компания.
Въпросният универсален акумулатор, който ще може да бъде произвеждан от различни доставчици, ще позволи също така да бъде увеличена производителността на завода на компанията в Брауншвайг, сочи информацията.
В момента концернът използва различни литиево-йонни батерии за моделите с електрическо задвижване. Golf GTE, e-Golf и Audi A3 e-tron, например, са с батерия на Panasonic, докато Passat GTE използва батерия на Samsung, която е предвидена и за предстоящите коли с електрическо задвижване на Audi.
Германският концерн разработва също така новаторска литиево-йонна батерия, която е около 5 пъти по-ефективна от настоящите. Ако проектът се окаже успешен, бъдещите електрически коли на концерна ще използват далеч по-компактни и по-достъпни като цена акумулатори.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
VW намери начин за направа на достъпен електромобил
Концернът обяви, че унифицирането на батериите съкращава разходите с 66%
21:12 | 27.04.15 г. 2Препоръчан материал от партньор на investor.bg
e-Golf. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Риши Сунак отказа да определи дата за изборите преди регионалния вот
-
Саудитският финансов министър: Геополитиката е най-големият риск за икономиката
-
Възходът на соларната индустрия хвърля сянка върху земеделските земи в САЩ
-
ЦИК: Другата седмица ще има яснота за машините и софтуера за вота „две в едно“
-
Технологичната война между САЩ и Китай е напът да навлезе в нова, по-гореща фаза
-
Николай Павлов: Работим върху ключови приоритети като еврозоната, ОИСР и Шенген
-
Наказанието на Китай за лоши длъжници: Без бързи влакове и хубави хотели
-
Големите технологични компании в САЩ намаляват офис площите си в нов удар за пазара
-
Каква цена плаща светът за климатичните промени?
-
Британците усещат последиците от Brexit – скъпите гранични проверки започнаха
-
Jaguar улавя електрификацията в опит да си върне старата слава с нови методи
-
Apple е подновила преговорите с OpenAI за новия си iPhone
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: "Неохим" АД
-
S&P 500 и Nasdaq отбелязаха най-добрата си седмица от ноември 2023 г.
1 -
Кристиан Нойер: ЕЦБ може да не е в синхрон с Фед през някои тримесечия
-
Лихвите по жилищните и потребителските заеми намаляват и през март
-
Издръжката на БНБ за 2023 г. е близо 133 млн. лева
3 -
Европейските банкови акции достигнаха най-високото си ниво от 2015 г. насам
преди 8 години Щом казваш, че там е бъдещето, значи ще ти вярваме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Бъдещето е в ел.колите и проблема е батериите не само като цена Става въпрос колко енергия се влага за направата и рециклирането Най-важното е да може да се рециклира екологично Отделна тема е зареждането на ел.колите до колко може да издържи мрежата и т.н. не е толкова просто когато всички коли са електрически защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231,и съм описал основните стратегии https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар