Пазарният дял на Volkswagen AG в Европа намалява през октомври, след като щедрите отстъпки в Германия не успяха да примамят купувачите в първия пълен отчетен месец, откакто скандалът с емисиите стана публичен, пише Bloomberg.
В десетия месец на 2015 г. германският производител формира 25,2% от новите регистрирани коли в региона спрямо 26,1% преди година, показват актуалните данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). Продажбите на автомобили в Европа растат с 2,7% до 1,14 млн., като темпото се забавя от септемврийското повишение от 9,8%, тъй като търсенето на превозни средства с марката Volkswagen намаля с 0,8%. Това е първото понижение за компанията от май насам.
Дори преди манипулиращите дизеловите емисии тестове на Volkswagen да видят бял свят в средата на септември базираният във Волфсбург производител на автомобили, който е и най-големият в Европа, губеше почва под краката си от конкурентите, предлагащи широк набор от превозни средства. Volkswagen успя да запази пазарния си дял чрез по-големи отстъпки.
Компанията може да си позволи спад в продажбите и по-слаба рентабилност, докато се бори със задълбочаващата се криза, разходите за която се очаква да надхвърлят 8,7 млрд. евро.
Дилърите на автомобилния производител в Германия – най-големият автомобилен пазар в Европа, предлагат средна ценова отстъпка от 11,2%, което е с 1,6 процентни пункта повече спрямо септември, сочат данни на Autohaus PulsSchlag. Това доведе до ръст на отстъпките в индустрията до 12,2% от 11,8% година по-рано.
Отстъпките от страна на Volkswagen стават по-сериозни през ноември, а „компанията изглежда, че агресивно таргетира корпоративни клиенти в опит да преодолее дизеловия скандал“, смятат Фердинанд Дуденхофер и Карстен Нойбергер от Center for Automotive Research към University of Duisburg-Essen.
Сред 10-те най-големи продавачи в Европа най-голям ръст на регистрациите през октомври постига производителят на луксозни автомобили BMW AG, който записва 13-процентно увеличение.
Втори е американско-италианският производител Fiat Chrysler Automobiles NV, който продаде със 7,7% повече превозни средства след 70% ръст на продажбите при бранда Jeep.
Трети е Daimler AG, чийто 21-процентен скок се дължи на нарасналото над три пъти търсене на автомобилите Smart. Премийният бранд на Daimler - Mercedes-Benz, продаде 11% повече коли в Европа.
Октомври 2015 г. е 26-ият преден месец с ръст на автомобилните продажби, посочват от ACEA, в чиято статистика попадат данни за 27 от 28-те страни членки на Европейския съюз, както и от Швейцария, Норвегия и Исландия.
Четири от петте най-големи европейски пазара регистрират повишения, като в Германия покачването е от 1,1%, 1% във Франция, 8,6% в Италия и 5,2% в Испания. Продажбите във Великобритания, която е втора в региона, намаляват с 1,1% през октомври.
Понижението на Острова маркира първото свиване на продажбите от повече от 31/2 години. Растежът в Испания най-вероятно ще продължи, тъй като само около половината от държавните пари са похарчени по силата на правителствена програма, която стимулира замяната на по-стари автомобили с по-нови модели, които харчат по-малко гориво, твърдят анализаторите на Barclays.
Пазарният дял на Volkswagen за десетмесечието намалява с 0,4 процентни пункта до 25%, след като 6,5-процентният растеж на групата през периода е по-бавен от средните 8,2% за индустрията.
През октомври германският концерн обяви планове да изтегли 8,5 млн. превозни средства от Европа от общо 11 млн. по света, за да оправи проблема с отчитането на дизеловите емисии по време на регулаторните тестове.
Сред други компании, които отчитат ръст на продажбите в Европа през октомври, са Ford Motor Co., който се нарежда на четвърто място в региона, и южнокорейските производители Hyundai Motor Co. и Kia Motors Corp., които се нареждат на 11-о и 12-о място, съответно.
PSA Peugeot Citroen, вторият по големина европейски производител на автомобили, продаде с 1,5% по-малко автомобили, след като спадът при Citroen и луксозните DS засенчи ръста при бранда Peugeot. Третият по големина Renault SA също регистрира спад на групово ниво заради спад на продажбите на по-евтините Dacia.
Повече за скандала можете да прочетете тук


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони