Германският производител Audi, който е част от концерна Volkswagen AG, официално призна, че е поставял на двигателите на моделите си софтуер, който е незаконен в САЩ, съобщава DPA. През септември същото стори и марката Volkswagen, която бе уличена в монтирането на програма, променяща резултатите от вредните емисии на дизеловите си мотори.
Пред американските власти от Audi са признали, че на моделите си с 3,0-литрови TDI V6 двигатели са поставени три софтуерни програми, за които не е било съобщено по-рано. Според американското законодателство една от тези програми може да бъде определена като "манипулиращо устройство". Подобен проблем бе открит и при 4-цилидровите дизели на Volkswagen, предлагани на моделите за САЩ.
От компанията от Инголщат обаче твърдят, че целта на софтуера не е била да манипулира резултатите от вредните емисии. Според говорител на концерна дори с допълнителната програма моделите на Audi с този дизелов мотор няма как да различат дали се движат по пътя, или са в режим на изпитания, както е при двигателите на Volkswagen.
Агрегатът 3,0 TDI се поставя и на модели на друга марка, която е част от Volkswagen AG - Porsche, но от нея засега няма официален коментар по случая. Общо 85 000 автомобили от моделите VW Touareg, Audi A6, A7, A8, Q5 и Q7, и Porsche Cayenne с този мотор са продадени на територията на САЩ.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всичко за скандала във Volkswagen четете тук


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ