Германският автомобилен производител Volkswagen стартира план, който предвижда значително съкращаване на разходите и увеличаване на ефективността, за да може да бъде преодоляна кризата "Дизелгейт", съобщава Bloomberg, цитирайки ръководителя на работническия съвет на концерна Бернд Остерло.
Основна част от стратегията за икономии е съкращаването на версиите и екстрите, които предлагат моделите на Volkswagen. Това трябва да облекчи сложността и разходите за производство, благодарение на което се очаква да бъдат спестени около 1,9 млрд. евро.
"Работническият съвет отдавна сигнализира за огромния спектър от варианти на моделите и различните компоненти, които се предлагат. Това усложнява процеса на производство, утежнява логистиката и увеличава разходите", споделя Остерло. И добавя, че тези икономии могат да доведат до съществено намаляване на разходите, без да се налагат съкращения на работни места.
Съществено редуцирани ще бъдат също така бонусите, които се дават на висшите ръководители на концерна. Програмата за инвестиции пък ще олекне с около 1 млрд. евро на година.
Ще бъдат приложени и други практики за намаляване на разходите и за увеличаване на ефективността, като в крайна сметка трябва да бъдат спестени около 5 млрд. евро, сочи информацията.
Припомняме, че в средата на септември стана ясно, че Volkswagen е инсталирал в около 11 млн. дизелови автомобила специализиран софтуер за манипулиране на данните за отделяните вредни емисии в тестови лаборатории. Около 8 млн. от засегнатите коли според VW са в страни от ЕС. От тях 2,8 млн. са в Германия, а преди месец стана ясно, че 5700 нови коли от марките Volkswagen и Audi са засегнати в България от скандала с манипулирания софтуер.
Повече за скандала можете да прочетете тук!


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден