Европейският автомобилостроителен концерн Volkswagen, който е засегнат силно от скандала с манипулираните дизелови двигатели (т. нар. Дизелгейт), вероятно ще се откаже да дава дивидент върху акциите си за 2015 година, информира DPA.
Засега не е взето окончателно решение по темата, но надеждата за дивиденти за акционерите през финансовата 2015 година е слаба, предава агенцията, позовавайки се на член на надзорния съвет на Volkswagen, пожелал да остане анонимен.
Говорител на германската автомобилна група не потвърди тази информация пред медията. „Ние ще дадем подробна информация по годишните резултати на пресконференция на 28 април", отговаря лаконично говорителят.
Традиционно Volkswagen е много щедър във възнаграждението на акционерите си. За 2014 година той даде по 4,86 евро на преференциална акция и по 4,80 евро - на обикновена, припомня AFP. Като цяло изплатената под формата на дивиденти сума през 2014 г. бе в размер на 2,3 млрд. евро.
Най-големият акционер в концерна е Porsche SE, която се контролира от семействата Порше и Пиех. Големи пакети с акции държат и провинция Долна Саксония, както и държавният фонд на Катар.
Вторият по големина акционер – Долна Саксония, наблюдава с угриженост, но не и с паника, възможното отпадане на дивидентите. „Няма да има непосредствено влияние на бюджета на провинцията“, обясняват от там. Преди година провинцията получи под формата на дивидент 285 млн. евро.
Световният скандал, избухнал през септември миналата година, предизвикан от дизеловите коли със софтуер, който намалява показанията за замърсяващите емисии, засегна силно мастодонта с 12 марки - от Audi до Seat, минавайки през луксозния Porsche.
Касите на Volkswagen, които се бяха претъпкани благодарение на годините на добри резултати, до голяма степен се изпразниха заради изплатените обезщетения по многобройни жалби и глоби, чиято обща стойност все още не е известна.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
преди 9 години Ми ного важно - който си е купил костенурки, да си чака. А дивидентна доходност миналата година - трудно да се каже: "щедра", при цена на акция - около 250 кинта... тоест още тогава - преди да гръмне Дизелгей, костенурката си е била 100% балоняк. отговор Сигнализирай за неуместен коментар