Критичната позиция към свободната търговия на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп може да повлияе върху бизнеса на Fiat Chrysler в Северна Америка, заяви главният изпълнителен директор на италианския производител на автомобили Серджо Маркионе.
Победата на Тръмп „определено променя правилата на играта, основно защото смятам, че има някои условия в САЩ, които все още не са разписани“, каза Маркиони по телевизия Bloomberg в завода на Alfa Romeo в Касино, Италия. Изявленията на Тръмп по търговията са „голям проблем“ заради влиянието на Северноамериканското споразумение за свободна търговия (NAFTA) върху дейността на Fiat в САЩ, Мексико и Канада.
Тръмп често критикува NAFTA по време на кампанията си, описвайки го като най-лошата сделка в историята и обвинявайки го за загубата на работни места в САЩ. Новоизбраният президент открои Ford Motor като производител, който прави автомобилите си в Мексико и призова за налагането на мито от 35% върху продукти, произведени от компании, които са изместили производството си от САЩ в други страни. От 2010 г. насам девет глобални производители на автомобили, включително General Motors Co., Ford и Fiat, са обявили инвестиции в Мексико за над 24 млрд. долара.
Fiat, който генерира по-големия дял от печалбата си с продажби в Северна Америка, е сглобил около 17% от превозните си средства за този регион в Мексико през първите десет месеца от годината, сочи Кевин Тайнан, старши анализатор на Bloomberg Industry. Почти всички от тези автомобили са били продадени в САЩ и Канада.
„Компанията ще понесе тежки разходи, ако администрацията на Тръмп успее да наложи 35-процентово мито върху превозните средства и части, внесени в САЩ“, каза тайнан.
Макионе предупреди през юни, че победа на Тръмп може да засегне опциите за производство в Северна Америка на автомобилната компания в зависимост от отношението му към NAFTA и подкрепата му за протекционистките възгледи. Главният изпълнителен директор на Fiat заяви, че не е разговарял с Тръмп, но че ще работи с новата администрация.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
преди 9 години Стана мнооого яко!От едната страна шевролет, от другата Тръмп.ВСИЧКИ, ПОВТАРЯМ ВСИЧКИ ,АВТОМОБИЛНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ РАЗЛИЧНИ ОТ АМЕРИКАНСКИТЕ ШЕ ТЪРПЯТ ЗАГУБИ, МИТА И ГЛОБИ ДОКАТО СЕ ИЗНЕСЪТ ОТ ПАЗАРА. Тръмп го иска само за себе си. Германците - най-наивни и губещи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години разбрали са автомобилистете, че в щатите без друго работят предимно латиносите. местната черна биомаса чака на помощи, белото е или ред нек или иска да е борсов спекулант или чиновник...велика страна ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар