IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли Tesla да излезе скоро на печалба?

Компанията стабилизира производството и дава добър сигнал на пазара

13:02 | 02.08.18 г. 35
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Tesla даде заявка за излизане на печалба след последните няколко седмици, в които дейността по производството се е стабилизирала, което носи надежди на производителя на електромобили, воден от Илон Мъск, предава Ройтерс.

Главният изпълнителен директор е под огромен натиск да докаже, че може да постигне нормално производство на седана, най-евтиният модел на Tesla и ключ към плана й да стане производител на масови автомобили. Всичко това се случва след редица производствени предизвикателства и притеснения, че фирмата остава без средства прекалено бързо.

Въпреки че Tesla отчете рекордна загуба, която се удвои до 718 млн. долара през второто тримесечие, книжата на компанията повишиха стойността си с 11 на сто по време на следборсовата търговия, тъй като инвеститорите се фокусираха върху по-стабилните обеми на производство и забавянето на темпа на харчене.

Компанията е свила плана си за капиталови разходи и няма да достигне темпа на производство на 10 хил. броя Model 3 седмично до следващата година.

Мъск, който при обявяването на предишния отчет на компанията отказа да отговаря на „скучните“ въпроси на анализаторите, този път се извини при срещата си с тях за поведението си в миналото.

Tesla заяви, че през юли е достигнала по-ранната цел да изгради около 5000 Model 3s седмично „многократно“ и повтори целта да произвежда по 6000 автомобила седмично до края на август. Анализаторите поставиха под въпрос дали темпът от 5000 ще се запази устойчив.

Фирмата очаква да произведе до 55 хил. Model 3 през третото тримесечие, което значи седмичен темп от около 4230 коли, при около 15% брутен марж, който ще се повиши до 20% през четвъртото тримесечие.

Tesla създаде своя 200-хиляден електромобил през юли – праг, който означава, че федералната субсидия от 7500 долара ще остане в сила до края на годината.

Анализаторите попитаха Мъск дали Tesla ще трябва да набере още капитал, но изпълнителният директор заяви, че очаква тя да излезе на печалба, така че няма планове за набиране на средства.

Tesla планира да плати дълга си от 1,8 млрд. долара, дължим преди ноември 2019 г., чрез вътрешно генерирани средства.

Фирмата завърши второто тримесечие с 2,78 млрд. долара в брой, след 610 млн. долара капиталови разходи.

Свободният паричен поток, основен показател за финансовото здраве на компанията, се е понижил до отрицателни 740 млн. долара през второто тримесечие от отрицателни 1 млрд. долара за първото тримесечие, като не се броят разходите на соларния бизнес.

Tesla започна да съкращенията на 9% от работната си сила, докато затяга разходите. Фирмата обяви, че капиталовите ѝ разходи ще достигнат малко под 2,5 млрд. долара през 2018 г., под миналогодишните 3,4 млрд. долара.

Същевременно компанията разкри плановете си за експанзия, като заяви, че вероятно ще обяви локацията на нова европейска фабрика тази година и планира друга в Шанхай, където ще произвежда както превозни средства, така и батерии.

Вижте още в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:50 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

17
rate up comment 2 rate down comment 4
vzhekoff
преди 5 години
Това е класика :)Основаваме компанията Изток-Запад-Балък АД, която издава акции по 100 лв. бройката и обещава акциите й да дават 50% дивидент на онзи, който доведе 2-*** акционери първата година, след което издаваме все нови акции и даже вземаме заем от бaнka К+Т+Б. Туряме Иво Недялков за председател, той поне се познава с бай Ставри. На шараните, пардон акционерите обясняваме, че докато вЕрват в акцията и я поддържат, всичко ще е наред. Вземаме и тлъст бонус, а с журналистите се държим леко надменно, инак ще ни хванат твърде рано. Все пак си запазваме билет за ЮАР.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 3 rate down comment 0
Sokratus
преди 5 години
Малко аритметика за финансови брокери:През Q1 на 2013 година (началото на производство на Model S) цената на една акция на Tesla е била, около $35 за брой. Сегашната цена 5 годни по-късно е около $300 за брой! Което означава, че на всеки акционер Tesla е донесла нарастване на инвестицията му от $265 за акция!!! Или по около 170 хиляди акции, се получава около $45 млрд!За този период загубата на Tesla e под $5млрд, а кредитите им са за около $12млрд. Та според теб кой инвеститор няма да се бори да инвестира и подкрепя Мъск!?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 2 rate down comment 5
vzhekoff
преди 5 години
Сократе, Сократе, обясни ми колко коли има на паркинга и ми кажи как при 19000 доставени коли за тримесечие се достига производство от 5000 на седмица ? Впрочем, паркинга дали е бил чисто празен в началото на тримесечието ? Вероятно и тогава е бил пълен :) Шегувам се... Между другото, в момента държавата връща на всеки куувач по 7500$ от цената на закупената кола. След достигане на 200К продажби (което се очаква юли месец) тази субсидия следва да падне (по спомен на 3500). Дали на Мъск няма да му секнат и от тук приходите. Пак според Блумбърг (които завишиха с 50% прогнозите за производството) през юли са произведени 15847 Т3. Това е почти толкова, колкото реално за Q2. Ако Блумбърк не бъркат, това все пак са средно 3578 коли на седмица, все още твърде далеч от 5000. Обаче това са 80% от колите за Q2, което е прави прогнозата съмнителна. Все пак Т3 са произведени под 19'000 коли, както и да жонглирате, а загубата е нарастнала и е близо 750 млн. Кешът вече е под 2 млрд, а часоникът неумолимо тиктака
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 3 rate down comment 2
Sokratus
преди 5 години
Жеков, Жеков! Не сме в училище за да се лъжем и да си говорим приказки!В отчета ясно е записано:We produced 53,339 vehicles in Q2 and delivered 22,319 Model S and Model X vehicles and 18,449 Model 3 vehicles, totaling 40,768 deliveries.И това може лесно да бъде проверено по приходите, като ги сравняваш с Q2 на 2017!!! Разликата в прходите е над $1млрд. Броя на продадените коли от Model S&X се почти запазил, което означава, че това са приходи от продажбата на Model 3! Или ако разделим $1млрд на $50000 излиза числото 20 хиляди бройки, а те са написали, че са доставили 18449! Отделно от това непрекъснато публикуват снимки, как паркинга на завода е пълен с коли от Model 3! Така, че не пиши неща, които могат да се проверят с две кликвания в google!!!;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 4 rate down comment 3
vzhekoff
преди 5 години
Поразходих се по старите коментари и данни. За последната и втората седмица на април са произведени 2270 и 2250. Т.е. за 1/2 април са произведени 4520 коли. Слагаме и 5000 последната седмица на юни - станаха 9500 - значи мошеникът твърдеше, че аз тези 3 седмици е произвел 1/2 от всичките 18500 коли за тримесечието. За останалите 10 седмици е произвел 9000 коли или по 900 на седмица. Кога точно лъга Мъск ? В същото време загубата не само не намалява, ами расте. Сега лузърите си стискат хартийката от страх да не се минат, но кога ли ще почнат да не им издържат нервите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 3 rate down comment 1
0pk
преди 5 години
Всъщност, какво значение има дали ще е на печалба или не? :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 6 rate down comment 6
majnata
преди 5 години
Може ли Tesla да излезе скоро на печалба? Скоро ше е , на албанския великден
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 3 rate down comment 14
khao
преди 5 години
Разбира се че е спечелила, даже много повече от цент. Но тази материя ти е чужда зада е осмислиш...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 9
khao
преди 5 години
Ти и цифри в едно изречение, хахахахах. Ти дето не можа един ред от сайта на рено да осмислиш да ми говориш за цифри... тая работа ти е непозната. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 7
khao
преди 5 години
Ти и цифри в едно изречение, хахахахах. Ти дето не можа един ред от сайта на рено да осмислиш да ми говориш за цифри... тая работа ти е непозната. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още