IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бъдещето на електромобилността в България зависи от държавните стимули и инфраструктурата

Фокусът на българските автомобилни и енергийни предприемачи все по-ясно се пренасочва към електромобилността и възобновяемите енергийни източници

19:51 | 13.09.18 г. 3
<p>
	<em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Снимка: Investor.bg

Председателят на управителния съвет на Индустриален клъстър „Електромобили“ (ИКЕМ) Илия Левков заяви, че организацията работи усилено по развитието на мрежа от центрове за професионално обучение, свързано с електромобилността. В кампанията участват редица университети и научни организации. 

Левков припомни, че в миналото България е била една от водещите страни по отношение на тежката промишленост, както на Балканите, така и в цяла Европа.

„До преди няколко години България беше трета в света при производителите на електрокари. Част от тогавашните екипи от техници и инженери сега участват в новите проекти, свързани с електромобилността“, сподели той.

Левков подчерта глобалното лидерство на Китай при производството на електромобили и електромобилни части. В азиатската страна действат повече от 500 стартъпа, които произвеждат или стартират производството на електрически превозни средства. 

Основателят на компанията Енергоконсулт ЕООД Михаил Георгиев изтъкна важната роля, която е изиграла американската автомобилна компания Tesla за налагането на електромобилите като нов прогресиращ сегмент в транспорта, отваряйки нова нисша в него.

„В момента заявките за покупка на новия Model 3 на Tesla са достигнали 400 хил. и продължават да растат“, заяви Георгиев.

„Все още живеем в петролна епоха, но ставаме свидетели на първите стъпки към бъдеще на тотална електрификация“, добави той.

Георгиев сподели няколко съвета във връзка със зареждането на електромобилите. Според него най-големите врагове на батериите при този тип коли са презареждането (достигане до ниво над 80% от крайния заряд), разреждането на батерията (понижение на заряда под 20%) и температурата.

Той отбеляза, че вече се разработват ултраскоростни зарядни станции с капацитет от 350kW, които ще бъдат предназначени най-вече за тежкотоварните коли като камиони и автобуси.

Андрей Йовчев, представител на компанията Legrand за България, изтъкна политиката на България спрямо новостроящите се бизнес сгради, където 10% от паркоместата ще бъдат предназначени за електромобили, нещо което още не е наложено в останалите европейски страни.

По време на първия ден от изложението две от участващите компании представиха своите електромобили.

„Севик – България“ представи своя транспортер Metro 500, продукт на китайската компания Centro, която вече работи по поръчка от страна на технологичния гигант Alibaba за 20 хил. превозни средства.

Моделът има два варианта – единият се задвижва с оловно-цинкови батерии и цената му е 15 хил. евро, докато другият използва литиево-йонни батерии и струва 18 хил. евро.

Българската компания, която разработва различни модели електрически превозни средства, Telcom Engineering Ltd представи триколесен двуместен мини камион с товароносимост от 450 кг. Частите за разработката на превозното средство се внасят от Китай, докато сглобяването се извършва в района на София.

На изложението могат да се видят различни електромобили като Nissan Leaf , Volkswagen E UP, Jaguar E Pace, Renault Twizy, Hyundai Kona, Hyundai Ioniq, прословутия Model S 75D на Tesla, както и различни видове електрически скутери, велосипеди и зарядни станции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 15 rate down comment 1
bgMan
преди 5 години
Щом бъдещето на електромобилността в България зависи от държавните стимули и инфраструктурата значи.... чакай от умрял писмо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 1
supertrader
преди 5 години
Като влязат в юншеска възраст тези електромобили тогава ще се появят в България, сега чакаме други да купят, карат и хвърлят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 0
KMETA
преди 5 години
Пурко нищо не може да зависи от неграмотна администрация!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още