Италианския производител на транспортна техника Iveco представи във вторник първото си електрическо тежкотоварно превозно средство Nikola Tre, създадено в партньорство със стартъпа Nikola Motor Co, информира Ройтерс.
Камионът ще бъде създаден за европейския пазар на фона на сделка, обявена от двете дружества през септември, като се очаква да даде тласък на Iveco, който се конкурира с Volkswagen, Daimler и Volvo Group.
"Само три месеца, след като подписахме нашето партньорство, ние успяхме да предоставим този прототип, само си представете какво ще правим през следващите три години", заяви основателят и главен изпълнителен директор на Nikola Тревър Милтън.
Той каза във вторник, че поръчките за Nikola Tre вече надхвърлят текущите производствени мощности.
Камионът ще се произвежда в модели с електрически и водородни горивни клетки с възможност за пробег до 600 км. Очаква се доставките на електрическата версия да достигнат до клиентите през 2021 г., а на модела с водородни клетки - през 2023 г.
Амбициозните цели за намаляване на парниковите газове, поставени от правителствата по целия свят, стимулират разработването на превозни средства с алтернативно задвижване.
Съгласно договорените отношения собственикът на Iveco CNH Industrial придоби дял на стойност 250 милиона долара в Nikola, което предостави на новата компания производствен капацитет за своите технологии.
Изпълнителният директор на CNH Хубертус Мюлхойзер във вторник отказа да оповести прогнозното финансово въздействие на партньорството, но добави, че преди подписването на сделката компанията си е поставила средна годишна цел за ръст от 1% през следващите пет години за бизнеса с камиони.
„Вече вярваме, че можем лесно да постигнем тази цел въпреки нестабилния и труден пазар“, посочва той.
Зита Зиган, анализатор в изследователската компания LMC Automotive, отбеляза, че в Европа производителите ще трябва да намалят емисиите на въглероден диоксид средно с 15% от 2025 г. и с 30% от 2030 г. в сравнение с нивата им през 2019 г.
„Партньорства като това между Nikola и CNH могат напълно да променят играта и са реална заплаха за настоящите производители хегемони“, подчертава тя.
преди 5 години импе , още ли ще инвестираш в дизел ? да не изпуснеш момента :))) ...https://***.commercialmotor.com/news/buying-advice/closer-look-hydrogen-fuelled-trucks отговор Сигнализирай за неуместен коментар