Италианския производител на транспортна техника Iveco представи във вторник първото си електрическо тежкотоварно превозно средство Nikola Tre, създадено в партньорство със стартъпа Nikola Motor Co, информира Ройтерс.
Камионът ще бъде създаден за европейския пазар на фона на сделка, обявена от двете дружества през септември, като се очаква да даде тласък на Iveco, който се конкурира с Volkswagen, Daimler и Volvo Group.
"Само три месеца, след като подписахме нашето партньорство, ние успяхме да предоставим този прототип, само си представете какво ще правим през следващите три години", заяви основателят и главен изпълнителен директор на Nikola Тревър Милтън.
Той каза във вторник, че поръчките за Nikola Tre вече надхвърлят текущите производствени мощности.
Камионът ще се произвежда в модели с електрически и водородни горивни клетки с възможност за пробег до 600 км. Очаква се доставките на електрическата версия да достигнат до клиентите през 2021 г., а на модела с водородни клетки - през 2023 г.
Амбициозните цели за намаляване на парниковите газове, поставени от правителствата по целия свят, стимулират разработването на превозни средства с алтернативно задвижване.
Съгласно договорените отношения собственикът на Iveco CNH Industrial придоби дял на стойност 250 милиона долара в Nikola, което предостави на новата компания производствен капацитет за своите технологии.
Изпълнителният директор на CNH Хубертус Мюлхойзер във вторник отказа да оповести прогнозното финансово въздействие на партньорството, но добави, че преди подписването на сделката компанията си е поставила средна годишна цел за ръст от 1% през следващите пет години за бизнеса с камиони.
„Вече вярваме, че можем лесно да постигнем тази цел въпреки нестабилния и труден пазар“, посочва той.
Зита Зиган, анализатор в изследователската компания LMC Automotive, отбеляза, че в Европа производителите ще трябва да намалят емисиите на въглероден диоксид средно с 15% от 2025 г. и с 30% от 2030 г. в сравнение с нивата им през 2019 г.
„Партньорства като това между Nikola и CNH могат напълно да променят играта и са реална заплаха за настоящите производители хегемони“, подчертава тя.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 6 години импе , още ли ще инвестираш в дизел ? да не изпуснеш момента :))) ...https://***.commercialmotor.com/news/buying-advice/closer-look-hydrogen-fuelled-trucks отговор Сигнализирай за неуместен коментар