Новорегистрираните автомобили с алтернативно захранване отбелязват ръст от над две трети (66,2%) в ЕС през последното тримесечие на 2019 г. Това показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.
Основен двигател са електрическите автомобили с растеж от 81,3% или 156 805 бройки. Както при сегмента на колите с батерии, така и при plug-in хибридите се наблюдава впечатляващ ръст от съответно 77,9% и 86,4%. Все още хибридните автомобили са основната част от групата на алтернативно захранваните автомобили, продавани в ЕС.
В България обаче тенденцията е точно обратната. У нас през последното тримесечие са продадени общо 17 електрически автомобила, всички от които plug-in. Това представлява спад от 80,5% спрямо последното тримесечие на 2018 г. За 2019 г. обаче се отбелязва ръст от 7,7% до общо продадени 237 коли.
Както вече отбелязахме, 17 plug-in автомобила са продадени у нас през последното тримесечие, което на годишна основа е впечатляващ ръст от 466,7%, тъй като през периода октомври-декември на 2018 г. продадените коли са били едва три. На годишна основа ръстът е по-малък, но също толкова силен – 115,4%, до общо 56 автомобила.
Не така обаче стоят нещата при електрическите коли с батерии. През последното тримесечие на 2019 г. не е продаден нито един такъв автомобил. От 84 в края на 2018 г. За цялата година спадът е от 6,7% до 181 коли.
В ЕС другите превозни средства с алтернативно захранване, сред които тези, зареждани с етанол (E85), пропан-бутан и природен газ, също завършват годината положително. Регистрациите им са се увеличили с 28% до 58 768 бройки за последното тримесечие. Италия продължава да е най-големият пазар на този тип автомобили в ЕС с дял от 41 905 бройки.
През последното тримесечие на 2019 г. търсенето на дизелови автомобили в Европейския съюз е намаляло още повече, спадайки до 29,5% от новорегистрираните автомобили. Колите с бензин представляват 57,3% от европейския пазар, а захранваните с електричество – 4,4% от новите продажби в региона за периода от октомври до декември. Всички алтернативно захранвани коли заедно държат пазарен дял от 13,2%.
Като цяло за 2019 г. почти 60% от всички новорегистрирани автомобили на територията на ЕС се движат с бензин (58,9% спрямо 56,6% през 2018 г.). Делът на дизела е 30,5% от регистрациите при 35,9% през 2018 г. Миналата година 3,1% от пътническите автомобили в ЕС са били електрически, с един пр. п. повече от 2018 г.
От октомври до декември 2019 г. броят на дизелови автомобили, регистрирани в ЕС, намалява с 3,7% до 1 млн. превозни средства. Но въпреки цялостната тенденция за понижение на някои пазари се наблюдава възстановяване. Такъв е случаят с два от най-големите европейски автомобилни пазара: Франция (+7,3%) и Германия (+4,3%). Двуцифрени ръстове се отбелязват и в Белгия, Словения, Унгария, Швеция и Румъния.
В същото време бензиновите автомобили затвърждават тенденцията си за увеличение на продажбите, като за периода то е от 11,9% (216 289 автомобила) на годишна база. Продажбите на този тип коли растат във всички 28 държави членки на ЕС през тримесечието, като най-значителен е ръстът в Италия (+20,9%) спрямо петте най-големи пазара. Централноевропейските държави също дават стимул с ръст от 23% за последното тримесечие на 2019 г.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
преди 5 години Точно! Като си има впредвид изобилието от литий... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Днес ситуацията е много по-различна. Двигателите с вътрешно горене няма накъде повече да се усъвършенстват, а акумулаторите тепърва ще стават все по-практични и евтини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Електрически автомобили има от над 100 години. През 1900г. една трета от колите в САЩ са били електрически. След това губят популярност заради недостатъците си - малък пробег, ниска скорост и дългото време за зареждане (над 10 часа), а двигателите с вътрешно горене се усъвършенстват по-бързо от акумулаторите. С появата на Model T - първият масово достъпен автомобил интересът към електрическите коли рязко намалява. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Първият автомобил, който Фердинанд Порше проектира, се казва Egger-Lohner C.2З Phaeton или P1 за по-кратко.Интересното в случая е, че става въпрос за електромобил. Това е и един от първите автомобили, регистрирани в Австрия. Излиза по улиците на Виена на 26 юни 1898 г. и подобно на повечето коли от тези години, прилича повече на карета с волан и двигател. Подобно на всички истински Porsche-та, моторът е монтиран отзад, а задвижваните колела са задните. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години На повече от 100 години, казаваш? Дай да видим някоя от 1915-та, примерно.И да знаеш, пише се батериИте, не батериЙте, освен ако нямаш предвид някой някой древен философ с име Батерий. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Абе колите на ток, не са нищо ново. На повече от 100 години са. Просто и тогава и сега батерийте са калпави, скъпи и мръсни. Ако открият по-читав носител на електричество, може и да станат по-масови такива коли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години хаха ... и аз като дядя вова да пусна една пропаганда от тубата , какво се случва на една тесла модел 3 за 40.000 мили ... ами нищо , даже гуми не е сменял човекът ... под клипчето има и кратко резюме , за който не му се гледа всичко ... що ги купуват и не ги продават после ... :)))https://***.youtube.com/watch?v=jYokHWi40u0 отговор Сигнализирай за неуместен коментар