Американската компания за споделени пътувания Lyft Inc. заяви, че все още е напът да достигне рентабилност до края на следващата година, дори след като отчете по-голяма нетна загуба за четвъртото тримесечие в сравнение с предходната година.
За трите месеца, приключили на 31 декември, нетната загуба на компанията се увеличи до 356 млн. долара, което доведе до акумулирана годишна загуба в размер на 2,6 милиарда долара. За сравнение: през 2018 г. загубата възлезе на 911 милиона долара, пише в. Wall Street Journal.
Изключвайки лихви, данъци, амортизация на коригирана основа, Lyft отчете загуба от 130,7 милиона долара за тримесечието, като тя се свива спрямо 251,1 милиона долара година по-рано. Анкетирани от FactSet анализатори очакваха коригирана загуба EBITDA средно в размер на 165 млн. долара. Базираната в Сан Франциско компания заяви, че очаква до края на следващата година да има печелившо тримесечие по този параметър.
Приходите на Lyft за последните три месеца на миналата година нараснаха с цели 52% до 1 млрд. долара, също надминавайки очакванията на анализаторите, подхранвани от корпоративните партньорства, които са довели до повтарящи се клиенти и по-високи приходи на пътуване. Компанията заяви, че е имала 22,9 милиона активни пътници до 31 декември, печелейки средно по 44,40 долара от всеки пътник. Това е повече от средната стойност от 42,82 долара за третото тримесечие.
Ключово значение за бъдещата рентабилност на Lyft е премахването на отстъпките и печеленето на повече пари от всяко едно пътуване. „Нашият фокус е върху печеливш растеж. Може да се каже, че цялата индустрия е фокусирана върху печеливш растеж“, каза в интервю за WSJ главният финансов директор Брайън Робъртс.
Робъртс твърди, че компанията е похарчила 18% от приходите за продажби и маркетинг през четвъртото тримесечие, значително по-малко от 33-те процента, които бе изразходвала през предходното тримесечие. За цялата година разходите за продажби и маркетинг представляват 20% от приходите, докато година по-рано този дял бе 37%.
Главният изпълнителен директор на конкурента на Lyft, Uber Technologies Inc., Дара Косровшахи призна през миналата седмица при разговор с анализатори, че ерата на растежа на всяка цена е приключила. В същото време той отмести целевата рамка на Uber за постигане на рентабилност на коригирана база до четвъртото тримесечие на тази година. Преди това Uber очакваше да достигне този крайъгълен камък до края на следващата година.
Lyft не премести графика си, за да съответства той на този на Uber. Акциите ѝ се обезцениха с 5,6% в следборосвата търговия във вторник, въпреки че резултатите от четвъртото тримесечие надминаха оценките на анализаторите.
За сравнение, акциите на Uber поскъпнаха с повече от 5% в следборсовата сесия на 6 февруари, след като компанията отчете резултатите си за четвъртото тримесечие. Нетната загуба на Uber за периода се разшири спрямо предходното тримесечие, като докара годишните загуби за 2019 г. до нивото от 8,5 милиарда долара.
Lyft заяви, че очаква приходи за цялата година в размер на между 4,575 до 4,65 млрд. долара. Тя прогнозира годишна Ebitda загуба в диапазона от 450 млн. до 490 млн. долара на коригирана база, в съответствие с прогнозите на анализаторите.
Тази прогноза не предполага значителна промяна в регулаторната среда. Lyft и Uber се борят срещу нов закон в щата Калифорния, който се стреми да прекласифицира водачите като техени служители, заплашвайки да добави значителни разходи за компаниите от бранша.


Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Над 20-километрова колона от тирове на границата
101 проверки на обекти и лечебни заведения извърши РЗИ за седмица
Ръководството на Спартак (Варна) покани феновете на открита беседа
Тръмп допуска загуба за партията му на изборите
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Европа навлиза в решаваща седмица, за да избегне заплахата от контролиран упадък
Украйна е ударила рафинерия в Краснодарския край на Русия
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Митева за ИТН: Прекрачиха една граница, от която няма връщане
Изтеглянето на танкера “Кайрос” е планирано за утре
След отказ на двигател: Самолет на United Airlines се върна аварийно във Вашингтон
Рецептата Dnes: Кекс с банани и какао
Балабанов, ИТН: Допуснахме грешки, но няма от какво да се крием