Германският доставчик на автомобилни компоненти Continental AG заяви, че рентабилността му ще бъде засегната през тази година заради недостига на полупроводници в индустрията и икономическите последици от пандемията от коронавирус.
Вторият по големина производител на автомобилни части в Европа очаква марж на коригираната печалба преди лихви и данъци от 5% до 6% за тази година, съобщава Bloomberg.
Началото на годината „беше потиснато поради недостига на полупроводници“, споделя главният финансов директор на концерна Волфганг Шефер. „Ефектите от продължаващата пандемия от коронавирус също остават източник на несигурност. Като цяло 2021 г. ще остане предизвикателство", добавя той.
Доставчикът беше силно засегнат от спада в търсенето през изминалата година, след като националните блокади принудиха автомобилните производители да преустановят временно работата. В същото време Continental продължава със своя план за съкращаване или прехвърляне на около 30 хил. работни места.
Спадът на рентабилността доведе до внезапното напускане в края на 2020 г. на главния изпълнителен директор Елмар Дегенхарт. След това проблемите във веригите на доставка на чипове помрачиха допълнително производствените планове на цялата индустрия.
Continental
Допълнителни разходи
Ограниченията от недостига на чипове ще доведат до допълнителни разходи от около 200 милиона евро, които са свързани главно с разходите за логистика. Все пак проблемите около полупроводниците се очаква да бъдат решени до края на годината, заяви пред репортери новият изпълнителен директор на концерна Николай Зетцер. Компанията се е фокусирала върху доставките, за да смекчи прекъсванията за клиентите и работи "24 часа, седем дни в седмицата", за да подобри ситуацията, допълва той.
За момента Continental не е отделила средства за евентуални съдебни искове от клиенти, посочва Шефер.
Перспективата за маржа на печалбата на Continental е „разочароваща“, коментира анализаторът от Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн.
Компанията очаква скок в световното производство на леки автомобили между 9 и 12%, след като през 2020 г. пандемията принуди много автомобилни концерни да затворят временно своите фабрики.
Трудна задача
Щетите, причинени от коронавируса, и продължаващите проблеми с веригите на доставка усложняват работата на Зетцер, който трябва да се справи с ерозията при печалбата, обхванала компанията през последните пет години. Continental се стреми приблизително да утрои своята рентабилност, за да достигне марж от 8% до 11% в средносрочен план.
Зетцер обеща през декември да засили фокуса на групата върху областите на растеж - инвестициите в автономни функции за шофиране ще нараснат с около 250 милиона евро през тази година, тъй като автомобилната индустрия продължава все по-ясно да се ангажира с електрификацията на моделите и цифровите технологии. В тази връзка Continental все още проучва възможността за продажба на своето звено за турбокомпресори.
През 2020 г. оперативната загуба на компанията нараства до 718 млн. евро, докато маржът по коригираната печалба преди лихви и данъци се понижава до 3,5 на сто.
Continental трябва да впрегне още сили, за да навакса загубите. Доставчиците на автомобилни компоненти, в това число Aptiv Plc, Denso Corp. и Valeo SA, се намират в добра позиция да посрещнат нуждите на автомобилните концерни по пътя им към електрификация, като трансформацията на сектора ще увеличи общото търсене на компоненти за силови агрегати, смятат анализатори от UBS Group AG.
Производители на авточасти като Continental също могат да се възползват от ситуацията, но те ще трябва да положат повече усилия, за ада коригират операциите си и да премахнат онези елементи, които са свързани с двигателите с вътрешно горене, добавят от UBS.
Continental потвърди, че планира да отдели своето звено за силови агрегати Vitesco Technologies през втората половина на годината. Приключването на този процес ще демонстрира готовността на компанията да извършва структурни промени, за да се адаптира към постоянно променящите се пазарни и индустриални условия.
Концернът очаква приходите му през тази година да нараснат до около 40,5 - 42,5 млрд. евро, в сравнение с 37,7 млрд. евро през 2020 г.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц