Германия очаква да разполага по своите пътища с 14 млн. електрически и плъгин хибридни автомобили до 2030 г. като част от ангажимента си да спази по-строгите регулации на Европейския съюз (ЕС) относно емисиите на въглероден диоксид, съобщава Bloomberg.
Оценката на страната е с поне 40% по-висока от предходната прогноза поради скорошния скок в продажбите на електрически превозни средства, заяви икономическият министър Петер Алтмайер.
Още за този месец Германия прогнозира да достигне около 1 млн. електрически превозни средства в национален план.
„Това е добра новина за опазването на климата и декарбонизацията“, посочва Алтмайер пред журналисти в Берлин. „Това също ще има влияние и върху потреблението на електроенергия“, добавя той.
Миналата седмица Bloomberg съобщи, че ЕС се готви да предложи цел, според която всички нови автомобили, които ще се продават на европейския пазар от 2035 г., трябва да са въглеродно неутрални, като част от безпрецедентния план на блока за привеждане на икономиката в съответствие с климатичните цели.
Германското правителство очаква нарастващите продажби на електромобили да стимулират търсенето на електроенергия до около 655 тераватчаса (ТВтч) около 2030 г., споделя още Алтмайер, позовавайки се на предварителни оценки.
През 2018 г. потреблението в страната достига 568 ТВтч, според изчисления на Международната агенция по енергетика (МАЕ).
През последните месеци редица автомобилни производители обявиха планове за електрификация на своята продуктова гама в Европа и в глобален план с хоризонт до края на това десетилетие. Volkswagen Group, най-големият производител в региона, планира над 70 процента от продажбите на едноименната му марка да представляват електромобили от 2030 г.
Шведският концерн Volvo изготви мащабна пътна карта, която ще ѝ помогне да се превърне в производител на електрически автомобили до 2030 г., включително планове за продажба на 600 хил. електромобила с батерии към средата на това десетилетие и изграждане на европейска „гигафабрика“ за батерии през 2026 г.
Германската марка Opel, собственост на Stellantis, планира да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2028 г., като по този начин планът изпреварва с две години електрическата стратегия на американския концерн Ford, който цели да екологизира своето европейско портфолио до 2030 г.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа