IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Opel засенчи Ford със смела стратегия за електрификация до 2028 г.

Концернът предвижда да пусне в продажба до средата на десетилетието електрическа версия на популярния през 70-те години на XX век Opel Manta

13:40 | 09.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Alex Kraus/Bloomberg</em></p>

Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

Автомобилният бранд Opel/Vauxhall, собственост на Stellantis, планира да електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2028 г. Компанията планира да пусне в продажба и изцяло електрически автомобил, вдъхновен от популярния през 70-те години на XX век Opel Manta, съобщава Automotive News Europe. 

„Manta е истинска икона в историята на нашата марка и вдъхновение за бъдещето ни. Ще започнем серийното производство на нова Manta до средата на десетилетието. Изцяло електрически (автомобил), разбира се”, заяви главеният изпълнителен директор на марката Михаел Лошелер. 

Крайният срок за тотална електрификация на продаваните в Европа модели на Opel изпреварва с две години електрическата стратегия на американския концерн Ford, който цели да екологизира своето европейско портфолио до 2030 г.

Също така Opel планира да премахне изцяло конвенционалните автомобили от своята гама до 2024 г., възползвайки се от хибридните технологии. Лошелер обаче не дава подробности дали тази цел включва и т.нар. меки хибриди.

Stellantis представи по време на събитието „Денят на електромобилите 2021“ четири нови платформи за електрически превозни средства, чийто пробег ще варира от 500 до 800 км. Имената на въпросните платформи са STLA Small, STLA Medium, STLA Large и STLA Frame.

OPEL OPEL

Opel най-вероятно ще използва за своите електромобили платформата STLA Small, докато архитектурата STLA Medium ще бъде насочена към премиум марките на Stellantis. Другите две платформи ще се предназначени за американските брандове на концерна.

Понастоящем Opel е пуснал на пазара електрическа версия на своя малък хечбек Corsa и SUV модела Mokka, както и напълно електрически варианти на средния микробус Vivaro и компактния пикап Combo. Марката също така продава пъгин хибридни версии на своя компактен SUV Grandland.

Продажбите на плъгин хибриди, в това число на изцяло електрически автомобили, достигат 9% от общите продажби на Opel в Европа през първите четири месеца на годината, показват данни на базираната в Берлин компания.

Лошелер посочи, че Opel ще стартира продажби в Китай, като обаче не даде подробности за датата и моделите, които ще бъдат предназначени за най-големия автомобилен пазар в света.

"Китай е най-големият автомобилен пазар в света и сме сигурни, че ще се радваме на растяща рентабилност там", каза Лошелер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:27 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още