Френската компания за производство на батерии за електрически превозни средства Verkor обяви, че е успяла да набере 100 млн. евро от нови и съществуващи инвеститори, което е важен крайъгълен камък за развитието на технологията за високоефективни клетки за батерии във Франция, съобщава Inside EVs.
Стартъпът цели да изгради център за иновации в Гренобъл, който трябва да заработи през 2022 г. Във въпросния комплекс ще се изграждат клетки, като компанията планира да отдели място и за научноизследователска и развойна дейност, тестови съоръжения и обучение на инженери и техници.
След това Verkor ще изгради и фабрика за батерии с годишен производствен капацитет от 16 гигаватчаса (ГВтч) през 2024 г., който ще бъде увеличен до над 50 ГВтч до 2030 г.
Наскоро компанията сключи партньорство с френския автомобилен концерн Renault Group, който възнамерява да закупи батерии за премиум сегментите от своята продуктова гама, както и за автомобилите от марката Alpine.
Renault също инвестира във Verkor, като двете компании ще разработват съвместно батериите. В началото на юни стана ясно, че френският концерн ще обедини три от своите заводи в Северна Франция, за да образува производствен хъб за електрически автомобили. Това ще понижи производствените разходи и ще осигури годишен капацитет от 400 хил. превозни средства до 2025 г.
Обединеният завод, известен като Renault ElectriCity, ще доведе до създаването на 700 нови работни места, разпределени в различните обекти, в които в момента работят близо 5000 души, до средата на десетилетието.
Друг важен партньор за Verkor е френското правителство, което също участва в кръга на финансиране.
„Съвместно с EQT Ventures и Renault Group, с участието на френското правителство и регион Оверн-Рона-Алпи, финансирането ще подпомогне разширяването на компанията и ще доведе до изграждането на иновационния център на Verkor, където усъвършенстваните батерийни клетки и модулите ще бъдат проектирани да подкрепят целите на Европа за нулеви емисии“, посочват от Verkor.
В кръга на финансиране участие още взимат EIT InnoEnergy, Groupe IDEC, Schneider Electric, Capgemini, Arkema, Tokai COBEX и Фонда за екологична модернизация на транспорта (FMET).
„Verkor ще се възползва от индустриалния опит на новите акционери Arkema, лидер в производството на висококачествени специални материали, и Tokai COBEX, специализиран производител на нисковъглеродни, ултраефективни батерийни анодни материали“, добавят от компанията.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа