Все още са малко компаниите, които обявиха амбициите си да реализират търговски проекти, свързани с автономното шофиране. Дъщерното дружество на американския производител на чипове Intel Mobileye вдигна летвата за конкурентите в този сегмент.
Базираната в Израел Mobileye разработва усъвършенствани системи за подпомагане на водача, както и сензори лайдар, които стоят в основната на някои технологии за автономните превозни средства, пише Automotive News Europe.
На автомобилното изложение в Мюнхен Mobileye представи шестместно автономно превозно средство, което ще бъде използвано за споделено пътуване. Услугата с този тип автомобил ще бъде достъпна в Германия и Израел през следващата година.
Въвеждането в експлоатация на роботакситата в Мюнхен ще се осъществи чрез нов, местен партньор – компанията за коли под наем Sixt. Mobileye ще притежава превозните средства, докато Sixt ще се грижи за текущата им поддръжка и операциите. Превозните средства ще бъдат доставени чрез партньорството на Mobileye с китайския производител на електрически превозни средства Nio Inc.
Очаква се услугата да бъде въведена в средата на следващата година, като по улиците на Мюнхен ще бъдат разположение „десетки“ превозни средства, споделя главеният изпълнителен директор на Mobileye Амнон Шашуа.
Компанията предвижда разширение на услугата в цяла Европа до края на десетилетието.
mobileye
„Планът е за първоначално разполагане на около 50 превозни средства без шофьори, след което ще разширим (услугата) въз основа на регулаторния пейзаж по това време извън Германия“, изтъква Шашуа.
На други места тази регулаторна среда може да е по-малко приветлива. През юни Mobileye започна тестване на самоуправляващи се превозни средства в Ню Йорк. Но Шашуа посочва, че градската регулаторна среда застрашава перспективите на компанията.
Партньорство с Schaeffler
По време на автоизложението в Мюнхен Mobileye разкри ново партньорство с германския доставчик на части Schaeffler. Двете компании ще разработят съвместно скейтборд, който би могъл да се използва за подпомагане на бъдещите роботаксита и совалки, а може би и други превозни средства, разполагащи с четвърто ниво на автономност - система, известна като Mobileye Drive.
По отношение на системата за подпомагане на водача Mobileye вече предоставя базирани на камерата функции за подпомагане на водача и чипове на редица глобални автомобилни производители. Следващият месец подобрената версия на тези системи, наречена SuperVision, е планирана за производство съвместно с Geely за нейните премиум електромобили Zeekr. До 2025 г. Mobileye и Geely се надяват да предложат на потребителите четвърто ниво на автономност.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава