Производителят на сензори за автономни превозни средства AEye обяви, че е сключил сделка с германския доставчик Continental AG и компанията за роботизирани камиони TuSimple.
AEye произвежда лазерни сензори лайдар, които помагат на автономните коли да получат триизмерен изглед на заобикалящата ги среда, пише Ройтерс.
Компанията планира да излезе на борсата още през тази година като част от сливането ѝ с дружеството със специално предназначение (SPAC) CF Finance Acquisition Corp III.
AEye и Continental, която също така инвестира в разработчика на лайдар, заявиха, че германският автомобилен доставчик ще интегрира сензорите на AEye в своите системи за автономно управление.
"Ще управляваме целия жизнен цикъл на продукта, включително разработването на продукт за масовия пазар, както и производството, валидирането и тестването в съответствие с автомобилните стандарти", заяви Гунар Юргенс, ръководител на звеното за разработки на лидер в Continental.
AEye посочва, че е сключила сделка, според която TuSimple ще тества технологията на своите камиони. TuSimple е подкрепена с инвестиция от звеното на Volkswagen за тежкотоварни превозни средства Traton SE, което се стреми да пусне в продажба самоуправляващи се камиони до 2024 г. чрез съвместната си дейност с Navistar, която Traton придоби в началото на този месец.
През февруари AEye обяви, че планира листване чрез сливане с CF Finance Acquisition Corp III в сделка на стойност 2 млрд. долара. Сливането ще осигури 455 милиона долара в брой за AEye, които компанията ще използва за по-нататъшно развитие на своите системи за автономно шофиране.
AEye прогнозира нарастване на продажбите на системите лайдар през следващите няколко години.
„Вярваме, че до 2025 г. по пътищата ще има милиони автомобили със системи за автономно шофиране и десетки милиони такива превозни средства до 2030 г.“, изтъква главният изпълнителен директор на компанията Блеър ЛаКорте.
През последните години автономните технологии продължават да набират популярност. Американският технологичен концерн Apple Inc. преговаря с редица доставчици на сензори за автономни превозни средства за своите бъдещи интелигентни автомобили.
Автономната лазерна технология се използва от много стартъпи, които работят върху автономни превозни средства, в това число Waymo и Cruise.
Миналата седмица компанията за електрически превозни средства Pony.ai обяви, че планира масово производство на своята система за автономно шофиране от Ниво 4 до 2023 г., докато индустрията все повече започва да се измества към този тип технологии на фона на глобалната електрификация на транспорта.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия