Електрическите превозни средства биха могли да увеличат с около 20% пробега си с новата технология на Hitachi, инсталирана в колелата им, пише Nikkei Asia Review.
Все още не е обявен график за масово производство, но японската компания има за цел да развие системата, обявена в четвъртък, в жизнеспособна задвижваща опция за електрически автомобили.
Създадена чрез съвместното предприятие Honda Motor Hitachi Astemo, новата система с директно задвижване използва мотори, внедрени във всяко колело, инвертор и спирачка. По-простият задвижващ механизъм намалява загубите на енергия с 30% в сравнение с конвенционалните електрически превозни средства.
По този начин се осигурява и повече място за по-големи батерии, които могат да увеличат пробега. Всяко колело може да се управлява независимо, което позволява функции като по-плавно движение при смяна на лентите.
Електрическите превозни средства с двигатели в колелата обикновено са по-тежки от конвенционалните електрически. Въпреки това Hitachi рекламира новата си система като компактна и лека.
Предходните подобни технологии предлагат по-ниска енергийна плътност и заемат цялото пространство вътре в колелото, за да осигурят достатъчно задвижваща сила, което затруднява използването на спирачките и компонентите при окачването. Необходим е и специален канал за охлаждаща течност, който предотвратява появата на повреди по електрозахранването, когато полупроводниците в инвертора влизат в контакт с охлаждащата течност.
Новата технология на Hitachi използва директно охлаждане, при което високоизолационно охлаждащо масло директно охлажда полупроводниците и се насочва към двигателя за охлаждане на бобините.
Други автомобилни играчи, като Nissan Motor Co., също разработват електрически превозни средства с мотори в колелата.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни