Финансовите проблеми на China Evergrande Group се пренасят и в Швеция. Ръководството на звеното за електрически превозни средства на компанията преговаря за намиране на нови поддръжници, след като съкрати 300 работни места.
„Държа се така, сякаш нещата няма да се получат с Evergrande“, казва в интервю Стефан Тилк, главен изпълнителен директор на National Electric Vehicle Sweden AB. „Затова влязохме в дискусии с потенциални нови собственици или финансиращи проекти институции“, допълва той, цитиран от Bloomberg.
Той отказва да посочи с кого точно преговаря, като се позовава на споразумения за неразкриване на информация.
Китайският конгломерат Evergrande се бори да оцелее заради дългове в размер на над 300 млрд. долара. Последствията отекват в китайската икономика и световните финансови пазари, като листнатата в Хонконг компания за електромобили също ще води битка за бъдещето си.
Evergrande New Energy Vehicle Group Ltd. наскоро е пропуснала плащане към някои служители, изостава от плащанията към доставчици и е спряла безплатните обеди за служителите в в изследователския си център.
През април компанията получи по-висока оценка, отколкото Ford Motor Co. След това обаче се стигна до стремителен спад, който унищожи пазарната капитализация на дружеството.
NEVS, както е известно шведското звено, през август е уведомило почти половината от своите 670 работници в бившата фабрика на Saab в Тролхатан, че ще бъдат съкратени. В завода „няма голяма дейност“, коментира Тилк.
„Ситуацията с Evergrande задейства решението“, посочва той. „Това са неща, които исках да правя от известно време, но сега стана необходимо, като се има предвид, че Evergrande вече не може да ни финансира“, допълва той.
Тилк казва, че звеното му все още има пари, за да плаща на останалите служители. „Все още имаме пари в компанията. Не мога да дам точна дата, но все пак можем да се справим. Става въпрос за няколко месеца“, коментира той.
Evergrande NEV миналата седмица предупреди за „сериозен недостиг на средства“, поради което е вероятно да пропусне вече отложената си цел за започване на масово производство през следващата година.
Компанията представи девет модела на лъскава изложба на априлското автомобилно изложение в Шанхай.
С лиценз за производство на автомобили в Китай и фабрика в Тиендзин, Тилк сега се надява, че NEVS ще може да изиграе ключова роля в амбицията на Evergrande най-накрая да пусне автомобил на пазара. „Ние сме съществена част от пъзела, за да могат да управляват начинанието си. Въпросът е дали имат достатъчно средства, заинтересовани страни, ако могат да инвестират допълнително. Това обаче не го знам“, казва той.
NEVS е основана през 2012 г. и купи активите на Saab, която също беше в сериозно затруднение.
Evergrande за първи път инвестира в компанията в началото на 2019 г. чрез подразделението си за електромобилност. По-късно същата година конгломератът увеличи дела си в дружеството.
Амбицията на основателя на Evergrande Хуй Ка Ян е да изпревари Tesla Inc. на Илон Мъск като най-големия производител на електромобили в света. Целта изглежда все по-недостижима при условие, че конгломератът се бори за оцеляването си заради дълга.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”