fallback

Въпреки удвоените продажби Aston Martin отново е на загуба

Концернът очаква годишните продажби да достигнат около 6000 превозни средства, докато увеличава производството на своя модел Valkyrie

16:57 | 04.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Британският автомобилен производител Aston Martin е продал 1349 автомобила на дилъри през третото тримесечие, което представлява над 100-процентно увеличение на годишна база, подкрепено от силното търсене на първия SUV модел на компанията DBX, съобщава Automotive News Europe.

Въпреки растящите продажби Aston Martin отчита тримесечна загуба в размер на 97,9 млн. паунда (134 млн. долара) преди лихви и данъци. В същото време компанията обяви, че очаква да подобри своята рентабилност до края на годината, докато ускорява слоя план за трансформация на бизнеса. 

Концернът заяви, че очаква годишните продажби да достигнат около 6000 превозни средства, докато стимулира производството на своя модел Valkyrie, който се продава на цена от 3 млн. долара.

Aston Martin очаква да достави „двуцифрен брой“ от модела през текущото тримесечие, споделя главеният изпълнителен директор на компанията Тобиас Моерс.

Остава силно търсенето и на DBX, чиято цена възлиза на 180 хил. долара.

„През първите девет месеца на тази година успешно надградихме основите за успеха на компанията, които поставихме през 2020 г.“, изтъква Лорънс Строл, председател на концерна.

Aston Martin се намира в разгара на своя план за преструктуриране, който включва жизненоважно вливане на пари и изчистване на големите запаси при дилърите.

Всички 150 броя на модела Valkyrie вече са разпродадени, като концернът обсъжда разпределянето на 85-те кабрио версии Spider на фона на двойно по-голямото търсене.

Оперативната печалба на Aston Martin достига 23,5 млн. паунда (32,1 млн. долара).

Строл притисна британската компания да изгради по-тесни връзки с германската марка луксозни автомобили Mercedes-Benz, част от Daimler, което ще ѝ помогне да се справи с предизвикателствата около електрификацията.

Aston Martin очаква половината от продажбите ѝ да представляват електрически коли до края на това десетилетие.

Още през май компанията обяви, че планира да удвои производството през 2021 г. Миналата година Aston Martin извърши мащабно преструктуриране, след като беше спасена от канадския милиардер Лорънс Строл. 61-годишният моден магнат инжектира така необходимите пари в концерна, за да гарантира, че британската компания ще оцелее по време на сътресенията в индустрията, свързани с коронакризата.

Концернът регистрира 70,1 млн. паунда загуба преди лихви, данъци и амортизация за 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:34 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още