Британският автомобилен производител Aston Martin е продал 1349 автомобила на дилъри през третото тримесечие, което представлява над 100-процентно увеличение на годишна база, подкрепено от силното търсене на първия SUV модел на компанията DBX, съобщава Automotive News Europe.
Въпреки растящите продажби Aston Martin отчита тримесечна загуба в размер на 97,9 млн. паунда (134 млн. долара) преди лихви и данъци. В същото време компанията обяви, че очаква да подобри своята рентабилност до края на годината, докато ускорява слоя план за трансформация на бизнеса.
Концернът заяви, че очаква годишните продажби да достигнат около 6000 превозни средства, докато стимулира производството на своя модел Valkyrie, който се продава на цена от 3 млн. долара.
Aston Martin очаква да достави „двуцифрен брой“ от модела през текущото тримесечие, споделя главеният изпълнителен директор на компанията Тобиас Моерс.
Остава силно търсенето и на DBX, чиято цена възлиза на 180 хил. долара.
„През първите девет месеца на тази година успешно надградихме основите за успеха на компанията, които поставихме през 2020 г.“, изтъква Лорънс Строл, председател на концерна.
Aston Martin се намира в разгара на своя план за преструктуриране, който включва жизненоважно вливане на пари и изчистване на големите запаси при дилърите.
Всички 150 броя на модела Valkyrie вече са разпродадени, като концернът обсъжда разпределянето на 85-те кабрио версии Spider на фона на двойно по-голямото търсене.
Оперативната печалба на Aston Martin достига 23,5 млн. паунда (32,1 млн. долара).
Строл притисна британската компания да изгради по-тесни връзки с германската марка луксозни автомобили Mercedes-Benz, част от Daimler, което ще ѝ помогне да се справи с предизвикателствата около електрификацията.
Aston Martin очаква половината от продажбите ѝ да представляват електрически коли до края на това десетилетие.
Още през май компанията обяви, че планира да удвои производството през 2021 г. Миналата година Aston Martin извърши мащабно преструктуриране, след като беше спасена от канадския милиардер Лорънс Строл. 61-годишният моден магнат инжектира така необходимите пари в концерна, за да гарантира, че британската компания ще оцелее по време на сътресенията в индустрията, свързани с коронакризата.
Концернът регистрира 70,1 млн. паунда загуба преди лихви, данъци и амортизация за 2020 г.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри