Въпреки рекордно ниската база за сравнение от 2020 г., когато пандемията от коронавирус завладя света, продажбите на нови автомобили продължават да намаляват в Европейския съюз (ЕС) през миналата година поради недостига на полупроводници. На фона на очакванията за подобрение на доставките през тази година Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) сега прогнозира, че регистрациите на леки автомобили в ЕС ще се върнат към растеж през 2022 г., нараствайки със 7,9% до 10,5 милиона броя на годишна база.
Въпреки подобрението данните все още ще изостават с около 20% от обемите, отчетени през 2019 г. В светлината на новия Европейски закон за чиповете, който се очаква да бъде публикуван във вторник, АСЕА призовава ЕС да намали зависимостта на индустрията на полупроводниците от чуждестранни доставчици, за да избегне евентуални щети върху секторите, които ще определят европейското бъдеще.
На фона на миналогодишния спад на пазара, предизвикан до голяма степен от проблемите в глобалните вериги на доставка, електромобилите продължават да отчитат ръстове, като в момента всеки пети автомобил, продаден в ЕС, разполага с батерия.
„Силното представяне на автомобилите с електрическо зареждане е много добра новина“, заяви Оливер Ципсе, президент на ACEA и главен изпълнителен директор на BMW Group. „Не можем обаче да забравим, че това все още е доста крехък пазар, който до голяма степен разчита на мерките за подкрепа като стимули за покупка и най-вече добре развита и достъпна зарядна инфраструктура“, добавя той.
АСЕА
Понастоящем темпът на внедряване на инфраструктура изостава значително от потребителското търсене на автомобили с електрическо зареждане, изтъква АСЕА. Всъщност през последните пет години продажбите на електрически автомобили нарастват четири пъти по-бързо от изграждането на зарядни пунктове.
„Продажбите на електрически автомобили са се увеличили повече от 10 пъти между 2017 и 2021 г., докато броят на обществените зарядни станции в ЕС нараства с по-малко от 2,5 пъти за същия период“, подчертава Ципсе, добавяйки: „Ако тази ситуация не се подобри бързо чрез въвеждане на амбициозни цели за всички държави членки на ЕС, много скоро ще се озовем в задънена улица“.
Ципсе споделя своите опасения, докато Европейският парламент и правителствата на страните членки на ЕС дискутират предложения Регламент за разгръщане на инфраструктура за алтернативни горива. В тази връзка АСЕА призова европейските институции да засилят значително първоначалното предложение на Европейската комисия (ЕК) относно регламента, за да гарантират, че Европа ще изгради достатъчно широка и достъпна мрежа от зарядни станции.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа