Германската автомобилна компания Mercedes-Benz AG очаква да разполага с фабрики, произвеждащи изключително електрически превозни средства до втората половина на десетилетието, като заяви, че не планира да строи нови заводи, насочени към изграждането на електромобили. Вместо това концернът ще поддържа гъвкави наличните производствени линии в съответствие с търсенето на пазара, съобщава Ройтерс.
Mercedes планира да преоборудва част от производствените линии във фабриките си за изграждане на електромобили по-рано от първоначалните прогнози, споделя директорът по производството Йорг Бюрцер в интервю за Ройтерс.
„Изграждането на изцяло нова фабрика за електрически превозни средства отнема време. Възприехме друг подход“, признава той. „Със сигурност ще разполагаме с линии, произвеждащи само електрически превозни средства през следващите няколко години... Също така искаме да преоборудваме цели фабрики за производство на електромобили, като това ще се случи през втората половина на десетилетието“, добавя Бюрцер.
Mercedes ще стартира производството на своя електрически модел EQE, представен миналия септември на изложението IAA Mobility, в Бремен по-късно тази година, след което автомобилът ще започне да се изгражда в Китай и САЩ.
Компанията разчита на модела, електрическа адаптация на конвенционалния E-Class, който ще предлага пробег с едно зареждане от 660 км, за да стимулира продажбите на своите електромобили, докато пренасочва все повече капитал към прехода към по-чиста мобилност.
„С увеличаването на производството на EQE първо в Бремен, а по-късно и в Пекин, ние навлизаме в сегмент, в който можем да доставяме при много по-големи обеми“, изтъква Бюрцер.
Само 2,3% от продажбите на леки коли на Mercedes-Benz през миналата година представляват изцяло електрически превозни средства, a делът нараства до 11%, ако се включат и плъгин хибридите.
Kомпанията очаква от 2025 г. електрическите и хибридните електрически автомобили да съставляват 50% от продажбите ѝ в глобален план.
Всички съществуващи модели се изграждат във фабрики, произвеждащи и превозни средства с двигатели с вътрешно горене, като батериите се транспортират с влакови композиции от основния завод в Зинделфинген до други фабрики в Германия и Унгария.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България