През 2021 г. дизелът доминира като водещо гориво при продажбите на нови автобуси в рамките на Европейския съюз (ЕС), като 68,8% от продадените превозни средства в този сегмент са задвижвани именно чрез дизел, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА)*.
В същото време делът на електрическите автобуси се увеличава до 10,6% спрямо 6,1 на сто през 2020 г. Продажбите на автобуси с алтернативни горива представляват 10,5% от европейския пазар, докато делът на хибридните достига 10,1 на сто.
Общият дял на автобусите с алтернативно задвижване в ЕС (където влизат електрическите, хибридните и автобусите с алтернативни горива) достига 31,2% от пазара през 2021 г.
Дизел и бензин
В рамките на миналата година търсенето на дизелови автобуси се понижава с 2,9% до 19 895 броя, като пазарният им дял се свива до 68,8% спрямо 73,2% през 2020 г. По отношение на основните пазари в ЕС Италия отчита ръст на регистрациите на дизелови автобуси от 7,9%, докато в Испания, Германия и Франция продажбите се понижават съответно с 19,8%, 8,5% и 2,4%.
В целия ЕС през 2021 г. е продаден един бензинов автобус, изтъкват от АСЕА.
ACEA1
Автобуси с алтернативно задвижване
През миналата година регистрациите на изцяло електрически автобуси в региона нарастват със 78,7% до 3064 броя, като пазарният им дял се увеличава до 10,6% от общите продажби. Франция води по обем на продажбите сред основните пазари с 622 броя и ръст от 247,5%, следвана от Германия с 613 продадени е-автобуса и ръст от 57,6%, както и Дания с 224 продажби и увеличение от 3633%.
Въпреки че Нидерландия е най-големият пазар на електрически автобуси в ЕС през 2020 г., продажбите в страната през миналата година се свиват с 57,6%, докато Франция и Германия стоят заедно зад 40,3% от всичките продажби в сегмента през 2021 г.
ACEA2
Търсенето на хибридни автобуси в ЕС нараства с 10% до 2926 броя, като пазарният им дял достига 10,1%. Германия е отговорна за приблизително половината от продажбите в региона с 1405 регистрирани превозни средства.
Общо 10,5% от автобусите, продадени в ЕС през миналата година, са задвижвани чрез алтернативни горива, като почти всички от тях използват природен газ. Регистрациите в сегмента се понижават с 2,3% до 3033 броя. Франция отчита значителен ръст в размер на 61,3%, докато Испания и Италия записват понижения съответно с 42,6% и 15,2 на сто.
*Не са налични данни за България, Литва и Малта.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа