Японският автоконцерн Mazda Motor Corp., който доскоро смяташе дейността си за неутрална спрямо валутните колебания между йената и долара, сега се радва на известна полза от спада в стойността на японската валута, съобщава Bloomberg, цитирайки представител на ръководството на компанията.
Вместо да заложи на ползите, съпътстващи слабата йена – като повишена конкурентоспособност отвъд граница и ръст на печалбата – през годините Mazda фокусира стратегиите си върху минимизиране на рисковете, които поема при силна йена. Но „както би се очаквало от йената, обезценена до такава степен, дори спрямо долара, условията се променят в посока печалба“, заяви в интервю за Bloomberg управляващият директор Ясухиро Аояма.
Анализаторите очакват по-слабата йена да помогне на японските автомобилни производители да компенсират значителните предизвикателства, пред които са изправени в момента, включително новите коронавирусни огнища в Китай, недостига на части и по-високите разходи. Сред тези производители Mazda и Subaru Corp. - които разчитат до голяма степен на износа - се очаква да отчетат по-голяма полза от други компании, които са преместили големи части от производството си в чужбина.
Тъй като моделите, изнасяни от Япония, особено тези с висок марж, като Mazda CX-5, поскъпват, това ще промени посоката на печалбата, смята Аояма. С изключение на големите ограничения в предлагането, ще има редица възможности за възстановяване чрез постъпленията от валутните курсове, допълва той.
Аояма добавя, че в миналото Япония се е сблъсквала с негативните ефекти от по-силната йена, а сегашните условия „няма да продължават вечно“. В този смисъл е по-безопасно от гледна точка на рентабилността да се разглеждат колебанията при валутните курсове „в зависимост от риска“.
Според Аояма Mazda не се стреми да взема „реактивни“ дългосрочни решения въз основа на текущите колебания при валутните курсове. Местоположенията на фабриките, например, представляват решения, взети въз основа на оценка на различни фактори като рискове на политиката и ефективността, свързани с веригите на доставка.
„Ако йената се понижи, това е плюс, който се дължи на късмета. Това не е нещо, което може да се планира и към което да се стремим“, посочва Аояма.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава