Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес очаква Индия да бъде печеливш пазар и да предостави по-голяма възможност за растеж, отколкото автомобилният производител е очаквал преди, докато се сблъсква с предизвикателства в страни като Китай и Русия, пише Ройтерс.
Индия, където Stellantis продава автомобили на своите марки Jeep и Citroen, съставлява малка част от глобалните продажби на концерна, но Таварес заяви, че очаква приходите в южноазиатската страна да се удвоят до 2030 г., а маржът на оперативната печалба да достигне двуцифрени стойности през следващите няколко години.
Западните производители на автомобили от години се борят за осигуряване на добра възвръщаемост в Индия, пазар, доминиран от японската Suzuki Motor и южнокорейската Hyundai Motor с техните малки, евтини автомобили.
„Да бъдеш печеливш в Индия е възможно, ако правиш нещата по индийския начин“, изтъква Таварес на виртуална кръгла маса с представители на медиите.
Това, според него, включва локално и вертикално снабдяване с части, интегриране на веригата на доставки, за да се поддържат ниски разходи, и локално проектиране на автомобили с функции, които индийските потребители искат и за които са готови да платят.
Stellantis, създадена в началото на 2021 г. чрез сливането на френската PSA с Fiat Chrysler (FCA), през март очерта нова стратегия за увеличаване на приходите и поддържане на висок марж на печалбата, като увеличи усилията си за внедряване на електрически превозни средства.
Фокусирането върху Индия се случва, докато четвъртият по големина на пазарния дял автомобилен концерн в света изпитва затруднения в Китай, което променя подхода си на фона на слабите продажби и силната конкуренция. В същото време, заради войната в Украйна, компанията замрази операциите си в Русия, което също се отразява върху бизнеса ѝ.
„Предизвикателствата... дават на Индия по-голяма възможност, дори по-голяма, отколкото в миналото“, посочва Таварес.
В основата на плана за Индия е програмата за създаване на платформа за интелигентни автомобили на Stellantis, която концернът разработи в страната, за да му позволи да предлага малки бензинови автомобили с дължина по-малка от четири метра, добавя Таварес. Малките автомобили се облагат с по-ниски данъци, което ги прави по-достъпни.
Stellantis също така ще пусне електрически версии на малките си автомобили от следващата година.
Малките автомобили са ахилесовата пета за повечето международни автомобилни производители в Индия и опитите им да се конкурират в това пространство пропадат, като най-пресните примери са американските концерни Ford и General Motors, които в крайна сметка се отказаха от този пазар.
Но Таварес е уверен в подхода на Stellantis – преди да започне да изгражда автомобили, производителят се заема с укрепването на своята местна верига на доставки.
Stellantis произвежда някои от основните компоненти за автомобилите си на местно ниво. Неговият завод за двигатели в Южна Индия представлява глобален еталон за цена и качество, като компанията планира да направи същото в двата си завода за сглобяване на автомобили, където произвежда SUV модели и автомобили на марката Citroen, изтъква Таварес.
„Ние работим от много години върху обособяване на местно производство, върху вертикалната интеграция в Индия, за да се насладим на интелигентната пестеливост на Индия“, подчертава шефът на Stellantis.
Концернът инвестира над един милиард евро в своите операции в Индия от 2015 г.
Производителят на автомобили също така иска да доставя клетки и батерии, произведени в Индия, когато веригата на доставки се развие, споделя още Таварес, добавяйки, че това би бил единственият начин за изграждане на достъпни електромобили.
Stellantis си е извоювал по-малко от 1% от автомобилния пазар в Индия от 3 милиона превозни средства годишно, но Таварес посочва, че компанията не преследва количеството, както в Индия, така и в световен мащаб.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали