Разработчикът на електромобилни батерии Solid Power планира да започне да доставя твърдотелни клетки до края на годината за тестване на технологията на своите партньори от автомобилната индустрия, включително BMW и Ford, съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Дъг Кембъл заяви, че Solid Power е изградила пилотна производствена линия, за да предостави мостри на автоконцерните, докато търси производствен партньор, който да започне пълномащабно търговско производство през 2026 г. SK Innovation, която изгражда заводи в САЩ съвместно с Ford.
„В дългосрочен план не се стремим да бъдем производител на клетки“, изтъква Кембъл.
Той посочва, че неговата компания разполага с пилотен производствен капацитет, за да предоставя прототипи на клетки на други производители.
Компанията, която излезе на борсата чрез сливане с дружеството със специално предназначение (SPAC) през 2021 г., привлече инвеститори като Hyundai и Samsung в допълнение към Ford и BMW.
Кембъл признава наличието на силна конкуренция в разработването на твърдотелни батерии сред „големите момчета – групи като Toyota, Panasonic, Samsung, LG Energy Solution, Hyundai и CATL“.
„Ние сме в пространство сред много изявени и надеждни играчи“, добавя Кембъл.
Клетката на Solid Power разполага с твърд електролит на сулфидна основа – средата, през която литиевите йони преминават по време на зареждането и разреждането на батерията.
При батерийните клетки с твърди електролити има значително по-малък риск от възпламеняване, отколкото при тези с течен. Именно това ги прави особено привлекателни за автомобилната индустрия, която търси начини да ограничи риска при батериите.
Кембъл казва, че клетките на Solid Power, които в момента използват богати на силиций аноди и никел-кобалт-манганови катоди, имат потенциала да задържат повече енергия - като по този начин осигуряват на електрическите превозни средства по-дълъг пробег - и струват по-малко от конвенционалните литиево-йонни батерии.
Solid Power също така е проектирала своите твърдотелни клетки, за да бъдат съвместими с настоящите литиево-йонни производствени процеси.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец