Чешката автомобилна марка Skoda, част от германската група Volkswagen AG, очаква компанията майка да вземе решение до края на годината относно местоположението на една от проектните европейски фабрики за електромобилни батерии, която по план трябва да се изгради в страна от Източна Европа, заяви главният изпълнителен директор на бранда Клаус Зелмер, цитиран от Ройтерс.
„Ако направим всичко както трябва, може да станем свидетели на първото категорично потвърждение от нашето ръководство в рамките на групата VW до края на тази година“, заяви Зелмер по време на германо-чешки икономически форум в Прага. „Мисля и се надявам, че всички в Чехия се присъединяват към нас в борбата за това най-важно парче от пъзела в трансформацията на тази най-важна индустрия“, добавя той.
През май от Skoda заявиха, че Volkswagen ще бъде готов с окончателно решение по въпроса с четвъртата фабрика „най-късно през 2023 г.“.
Германската група иска да изгради общо шест подобни фабрики в региона, за да се конкурира по-успешно с Tesla Inc. – глобален лидер при продажбите на изцяло електрически автомобили, захранвани единствено от батерии.
Унгария, Полша, Словакия и Чехия са сред евентуалните локации за четвъртата фабрика за батерии на VW, която по план трябва да заработи през 2027 г.
Skoda играе важна роля в стратегията на германския концерн за електрификация на своето продуктово портфолио. През пролетта бившият изпълнителен директор на VW Херберт Дийс заяви, че разработването на малки електромобили за марките Volkswagen, Skoda и Cupra е „в ход“ преди пазарния им дебют през 2025 г. Въпросните превозни средства ще бъдат с размерите на VW Polo, като ще се продават под марките на групата, насочени за по-масовия пазар.
През март най-големият автомобилен концерн в Европа обяви, че ще построи своя трети планиран завод за батерии край Валенсия, Испания. Компанията ще инвестира 7 млрд. долара в инициативата, при условие че получи правителствена подкрепа.
Заводът в Сагунто, Испания, ще се изгражда съвместно с няколко партньори. Списъкът с участниците все още не е финализиран и в него може да попаднат и други автомобилни концерни, споделя пред журналисти председателят на SEAT Уейн Грифитс.
Това ще бъде най-голямата инвестиция в индустриална инфраструктура на Испания, посочва автомобилната марка, която заяви, че очаква "значителна" държавна подкрепа.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа