fallback

Автопроизводителите залагат на собствените си работници в логистичния ребус

Stellantis и Renault обучават служители за нужната категория книжка, за да могат да превозват готовите превозни средства до дилъри и клиенти

21:42 | 02.03.23 г.
Автор - снимка
Създател

Европейските автомобилни концерни Stellantis NV и Renault SA се обръщат към собствените си редици от служители, за да се справят с недостига на шофьори на камиони, който оставя хиляди превозни средства блокирани далеч от дилърите и клиентите, пише Bloomberg.

Stellantis, производителят на автомобили Fiat и Peugeot, е изпратил имейли и е разлепил обяви за работа като товарен шофьор. Около 140 служители, главно във Франция, Испания и Италия, вече са проявили интерес, споделят от групата.

Междувременно конкурентът ѝ Renault започва да обучава някои служители от компанията за човешки ресурси Adecco Group, за да могат да получат шофьорски книжки с търсената категория.

Stellantis плаща за обучението и таксите, необходими за получаване на шофьорски книжки. Базираната в Амстердам компания също обмисля закупуването на собствени камиони, за да се справи с логистичните проблеми, въпреки че не е взето окончателно решение по въпроса, споделя говорител.

Недостигът на шофьори на камиони остави хиляди нови коли блокирани в завода на Stellantis в Сошо, Източна Франция, в края на миналата година, принуждавайки компанията да паркира много от тях на изоставено летище на няколко километра от фабриката.

Германската група Volkswagen AG беше засегната от подобни проблеми, оставяйки най-големия производител на автомобили в Европа неспособен да доставя готови автомобили на купувачите.

Renault, който произвежда автомобилите Zoe и Megane E-Tech, също обяви проблеми с изходящата логистика, когато отчете финансови резултати за цялата година миналия месец.

Много от шофьорите на камиони в Европа идват от Украйна, като техният брой значително намаля от началото на войната, задълбочавайки логистичните проблеми, които започнаха с пандемията от Covid-19 и продължиха с недостига на полупроводници, който забави производството.

Промяната на естеството на работа на Stellantis може да бъде временна или постоянна, изтъква говорител, добавяйки, че работниците, които евентуално искат да се върнат на работните си места във фабриката, ще бъдат реинтегрирани.

Stellantis тества други креативни начини да доставя автомобили на своите клиенти. На търговците например е позволено да идват и сами да вземат превозните средства от фабриките.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:37 | 02.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още