Европейските автомобилни концерни Stellantis NV и Renault SA се обръщат към собствените си редици от служители, за да се справят с недостига на шофьори на камиони, който оставя хиляди превозни средства блокирани далеч от дилърите и клиентите, пише Bloomberg.
Stellantis, производителят на автомобили Fiat и Peugeot, е изпратил имейли и е разлепил обяви за работа като товарен шофьор. Около 140 служители, главно във Франция, Испания и Италия, вече са проявили интерес, споделят от групата.
Междувременно конкурентът ѝ Renault започва да обучава някои служители от компанията за човешки ресурси Adecco Group, за да могат да получат шофьорски книжки с търсената категория.
Stellantis плаща за обучението и таксите, необходими за получаване на шофьорски книжки. Базираната в Амстердам компания също обмисля закупуването на собствени камиони, за да се справи с логистичните проблеми, въпреки че не е взето окончателно решение по въпроса, споделя говорител.
Недостигът на шофьори на камиони остави хиляди нови коли блокирани в завода на Stellantis в Сошо, Източна Франция, в края на миналата година, принуждавайки компанията да паркира много от тях на изоставено летище на няколко километра от фабриката.
Германската група Volkswagen AG беше засегната от подобни проблеми, оставяйки най-големия производител на автомобили в Европа неспособен да доставя готови автомобили на купувачите.
Renault, който произвежда автомобилите Zoe и Megane E-Tech, също обяви проблеми с изходящата логистика, когато отчете финансови резултати за цялата година миналия месец.
Много от шофьорите на камиони в Европа идват от Украйна, като техният брой значително намаля от началото на войната, задълбочавайки логистичните проблеми, които започнаха с пандемията от Covid-19 и продължиха с недостига на полупроводници, който забави производството.
Промяната на естеството на работа на Stellantis може да бъде временна или постоянна, изтъква говорител, добавяйки, че работниците, които евентуално искат да се върнат на работните си места във фабриката, ще бъдат реинтегрирани.
Stellantis тества други креативни начини да доставя автомобили на своите клиенти. На търговците например е позволено да идват и сами да вземат превозните средства от фабриките.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц