fallback

Toyota се връща в играта на електрификация с по-амбициозна пътна карта

Концернът разработва нов вид батерии за своите бъдещи електрически модели, както и изцяло преработена производствена система

22:23 | 13.06.23 г. 1
Автор - снимка
Създател

Новите планове на японската автомобилна група Toyota Motor Corp. постепенно започват да привличат вниманието на инвеститорите, които доскоро гледаха скептично на ангажимента на компанията да се електрифицира.

В списъка с актуализации, представен от Automotive News Europe, изпъкват някои точки:

- Твърдотелни батерии, които ще осигурят пробег от 900 мили (1500 км) или повече;

- Операционни системи, които ще се актуализират автоматично;

- футуристични фабрики, в които автомобилите ще се движат сами през производствената линия;

- изключително заоблена аеродинамична форма на моделите, разработена с помощта на космическите науки.

Това са малка част от новите технологии, които Toyota окомплектова в своя набор от инструменти за електромобилите на утрешния ден.

Притисната да покаже, че е готова да направи нужната крачка към разрушителната нова епоха в автомобилната индустрия, компанията очерта подробности за плановете си, касаещи следващите няколко години.

Ръководството на Toyota разкри части от своята стратегия за първи път по-рано този месец в техническия център на концерна „Хигаши-Фуджи“ в подножието на планината Фуджи под мотото „Да променим бъдещето на автомобилите“.

По време на целодневния брифинг стана ясно, че въпреки изоставането, компанията разполага както с технологията, така и с производствената система, необходими за доставяне на водещи в индустрията електромобили от 2026 г.

Toyota провежда ключово годишно събрание на акционерите на 14 юни, като на последното ръководството ѝ отблъсна предложението на акционерите, задължаващо компанията да преразгледа своите „свързани с климата лобистки дейности“, за да определи дали те съответстват на глобалните цели за въглеродна неутралност.

Toyota отхвърли предложението, заявявайки, че компанията ще разчита на агресивна пътна карта за намаляване на въглеродните емисии и изпълнява своята роля, като напредва в електрификацията. За да подкрепи позицията си, Toyota цитира публично заявената си цел да продава 3,5 милиона електрически превозни средства годишно до 2030 г.

Миналата седмица Toyota посочи, че около 1,7 милиона от тези 3,5 милиона електромобила ще бъдат „следващо поколение“, или това, което Toyota нарича „Стъпка 3“ - електрически превозни средства , които ще разполагат с авангардни технологии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:11 | 13.06.23 г.
fallback
Още от Новини виж още