Електрически автомобили от следващо поколение
Тези батерии ще бъдат в основата на нова гама електромобили от следващо поколение, които сега се разработват новото звено на Toyota, BEV Factory. Превозните средства ще имат нови батерии, платформи, софтуерни системи и производствени методи, включващи това, което изпълнителният директор Коджи Сато нарича „Стъпка 3“ от плана на Toyota за внедряване на електромобилите.
Технологичният директор Накаджима изчислява, че около 1,7 милиона от електромобилите, продадени от компанията през 2030 г., ще представляват модели от въпросното „следващо поколение“.
Фокус върху софтуера
Електромобилите от „Стъпка 3“ също ще включват автомобилната операционна система Arene , разработена от преименуваното софтуерно дъщерно дружество на автомобилния производител Woven by Toyota, известно преди като Woven Planet.
Първоначално Arene ще се насочи към глобалните, масови модели, но ще включва и електромобили, споделя Накаджима.
Според Такахиро Ишиджима, президент на центъра на Toyota за разработка на автомобили, компанията иска да намали времето за разработка до около 20 месеца до около 2026 г., от средно 30 месеца в момента. Днес на Toyota липсва гъвкавостта да промени бързо посоката в средата на този цикъл на развитие, за да адаптира новите технологии, когато се появят, изтъква Ишиджима.
„Това научихме от китайците“, подчертава той.
Производствена революция
Докато разработват новите продукти, фабричните инженери на Toyota ще въведат и набор от производствени техники с хоризонт до 2026 г. Тяхната цел е да намалят наполовина броя на производствените процеси, както и размера на инвестициите в заводите.
Новите техники ще включват използването на гигапреса, което елиминира множеството части и скоби. Това е метод, който се наложи в индустрията благодарение на Tesla.
От 2026 г. гигапресите ще бъдат разгърнати в заводите, произвеждащи електромобили от „Стъпка 3“, изтъква Накамура. Тези автомобили по същество ще имат три опростени модула, преден, заден и среден панел за батерии. Подходът ще подобри ефективността на производството с 20 на сто, добавя той.
Отделно, компанията ще наложи нов метод при производствените линии. Инженерите искат да оставят колата да се придвижва самостоятелно до частите, които трябва да се прибавят, вместо последните да се носят до превозното средство.
Това ще позволи по-компактни оформления и по-гъвкаво съхранение на части. Накамура прогнозира, че това може да спести стотици милиони долари инвестиции и да намали наполовина времето за производство.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 2 години некой антиваксър-газовик да даде насоки относно твърдотелните батерии с по над 1200км пробег ?! а друзя ?! технологически значи са готови , в момента само доизкусуряват производството и стандартизацията ... а на Портовая си гори факелче ... :))) ... усещате ли че пикът на помпене на петрол и газ безвъзвратно утече , който помпил се е напомпил вече ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар