След като в средата на май бившият главен изпълнителен директор на Audi Руперт Щадлер призна участието си в измамата около скандала с манипулираните данни относно изгорелите газове при дизеловите превозни средства, прокуратурата в Германия в лицето на прокурора Нико Пецка пленира за две години пробация и глоба от 1,1 млн. евро за Щадлер, съобщава Automobilwoche.
Междувременно Пецка поиска три години и два месеца затвор без изпитателен срок за ръководителя на отдела за разработка на двигатели Волфганг Хац и две години условни и глоба от 50 хил. евро за инженер, който също е сред обвиняемите.
В речта си пред съда Пецка заяви, че не вижда обвиняемите като главните отговорни за скалната с емисиите. „Съмнително е дали в такава сложна структура изобщо може да има едно или няколко лица, които да са основно отговорни от наказателна гледна точка, когато толкова много хора са участвали в компания, която върви в грешната посока“, изтъква прокурорът.
От друга страна Пецка акцентира върху големите щети и „мащабния екологичен хаос“, причинени от скандала.
Делото е свързано със скандала, обхванал цялата компания майка на Audi - Volkswagen AG, станал известен като „Дизелгейт“. Както групата, така и луксозната марка вече признаха, че през 2015 г. са използвали нерегламентиран софтуер за манипулиране на данните за изгорелите газове при дизеловите модели.
Производството е прекратено срещу един от обвиняемите по делото, стартирало през 2020 г., след извънсъдебно споразумение. Малки преди самопризнанията на Щадлер и инженера е имало договорка между обвиняемите, съда и прокуратурата относно присъдата.
През май Щадлер призна участието си в „Дизелгейт“, като неговият адвокат заяви пред съда, че подсъдимият е знаел, че превозните средства са били манипулирани и че купувачите са били ощетени. Щадлер признава за подобна възможност.
Прокуратурата обвинява бившия шеф на Audi, че е позволил 26 546 „дефектни“ превозни средства да бъдат продадени в Германия между 19 декември 2015 г. и 30 ноември 2017 г., като щетите се оценяват на 69 млн. евро.
В същото време прокуратурата отхвърля исканото от съда споразумение, което трябваше да включва и пробация в замяна на самопризнание от страна на Волфганг Хац.
Пецка заяви, че това би било „твърде умерено“, като иска по-сериозно наказание. Броят на автомобилите, които се отнасят до неправомерните действия на обвиняемия инженер и Хац възлиза на 94 024 превозни средства, продадени в Германия и САЩ в периода 2008-2015 г. с щети за 2,2 млрд. евро.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт