Въпреки че редовно се публикуват доклади за продажбите на най-популярните електромобили, анализите за внедряването на най-успешните батерии за тези електромобили са силно пренебрегнати, пише InsideEVs.
Това не бива да е така, тъй като батериите представляват най-важният компонент от електрическото превозно средство и важен фактор в цялостната електрификация на автомобилната индустрия.
Търсенето на литиево-йонни батерии в автомобилния сектор расте с около 65% през миналата година - до 550 гигаватчаса (ГВтч) спрямо 330 ГВтч през 2021 г.
И през 2022 г., и година преди това, глобалният водещ доставчик на батерии е китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL). Но запазва ли компанията своята лидерска позиция през 2023 г., или бива изместена от засилващата се конкуренция?
InsideEVs предлага поглед върху актуалното подреждане при производителите на електромобилни батерии.
Пазарен дял на основните производители на батерии за първото полугодие на 2023 г. Източник: Clean Technica
Батериите за леки електрически превозни средства отчитат по-бърз темп на растеж на производството (+57%) от електромобилите (+39%) през 2023 г.
CATL продължава да води в подреждането, но делът ѝ се свива от 31% за 2022 г. до 29%. Вероятно с новата батерия Qilin и предстоящите (и обещаващи) батерии Shenxing производителят ще възстанови загубения си дял.
Що се отнася до LG, южнокорейската компания запазва второто място, но разликата с третата, китайската BYD, продължава да се топи. Най-продаваната автомобилна марка в Китай отчита ръст на продажбите на батерии в размер на 101% на годишна база, с което заплашва сребърния медал на LG. Пазарният дял на BYD вече достига 19% спрямо 13 на сто преди година. Очаква се китайският разработчик да изпревари своя конкурент от Южна Корея в близко бъдеще – ако не тази, то следващата година.
Продажби на батерии по капацитет. Източник: Clean Technica
Японската Panasonic, някога лидер в бизнеса, продължава бавното си плъзгане надолу. Сега компанията заема четвърто място с дял от 10%, което представлява спад спрямо отчетените преди година 11%.
Със своя основен клиент в лицето на американската Tesla и без друг голям клиент, Panasonic губи в тази надпревара основно поради скромните инвестиции в електрическата мобилност.
На шесто място се нарежда Samsung, следван от CALB на седма позиция и Farasis Energy на осма. Девети е Envision AESC, докато на десето място застава Sunwoda, чиито продажби растат на годишна база със 113%.
Докато пазарът на електромобили продължава да расте бързо, с темп от 40-50% на годишна база, прогнозите показват, че секторът на батериите ще продължи да се развива дори по-бързо, с темпове на растеж от над 50%.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц