Европейската комисия (ЕК) ще започне митническа регистрация на китайски електрически превозни средства от четвъртък (7 март), което означава, че те могат да бъдат засегнати от мита след този момент, ако разследването на съюза установи, че са получили неправомерни субсидии, предаде Ройтерс.
ЕК разследва отпускането на субсидии за китайските електрически превозни средства, за да реши дали да наложи мита, защитавайки производителите от ЕС. Разследването трябва да приключи през ноември, въпреки че ЕС може да наложи временни мита от юли.
В документ, публикуван вчера, ЕК обяви, че има достатъчно доказателства, че китайските електрически превозни средства са били субсидирани и че вносът е нараснал с 14% на годишна база, откакто разследването бе официално стартирано през октомври.
Според Комисията европейските производители на автомобили може да понесат щети, които трудно могат да бъдат възстановени, ако китайският внос продължи расте с този ускорен темп, преди разследването да приключи.
Китайската търговска камара в ЕС обяви, че е разочарована от хода и че скокът при вноса отразява нарасналото търсене на електрически автомобили в Европа.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца
преди 1 година До: Alex Silver...Да за пръв път си "много прав" все повече коли с ЕА виждам по улиците Хахахааа отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година "ЕС може да наложи мита със задна върху китайските електромобили" - със задна....? Много провокативно, инвесторa. :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година ...така де, на субсидиите. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Какъв е критерия за неправомерност на митата? :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Електромобилите вече им се вижда краят. Търсенето все повече намалява. Държавните субсидии изчезват. Мерцедес залагат на ДВГ, защото електрокарите са по-скъпи за производство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Уфф, аман от увредени шамандури. Ауди, БМВ и Мерцедес изнесоха производствата си в Китай. Ще има ли мита за тях, при вноса в гейропата? Ако ще има мита само за китайски марки, вероятно Китай ще ги погне с подобни мерки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година ВАГ, Мерцедес и БМВ над 1/3 от продажбите и печалбата са от китайския пазар, ако Пекин отговори, да няма после сълзи и сополи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година мита със задна дата?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар