Средностатистическият електромобил ще стане по-евтин за производство от аналозите с двигател с вътрешно горене до 2027 г. благодарение на новите производствени методи, които свиват свързаните с това разходи, изтъква консултантската фирма Gartner, цитирана от Ройтерс.
Gartner очаква производствените разходи да спаднат значително по-бързо от разходите за батерии, които са най-скъпата част в електромобила и представляват около 40% от цената на превозното средство.
Фирмата изтъква, че анализът ѝ е воден от "иновации, които опростяват производствените разходи, като централизирана архитектура на превозното средство или въвеждането на гигакастинг машини, които помагат за намаляване на производствените разходи и времето за сглобяване".
Гигапресите са масивни машини, въведени от лидера на американския пазар Tesla за изработване на големи единични части от каросерията на превозните средства, за рационализиране на производството и намаляване на работата на роботите.
„Тази (новата технология) означава, че електромобилите ще достигнат паритета в разходите с конвенционалните модели много по-бързо от първоначално очакваното, но в същото време ще направи някои ремонти на превозните средства с батерии значително по-скъпи“, коментира Педро Пачеко, вицепрезидент на отдела за изследванията в Gartner.
Фирмата очаква средната цена на ремонт на купето и батерията на един електромобил след сериозна катастрофа да нарасне с 30% до 2027 г. Това може да направи превозните средства, претърпели сблъсък, по-податливи на пълно отписване, тъй като Gartner смята, че ремонтът може да струва повече от остатъчната стойност на колата.
Високите разходи, свързани с ремонта на електромобилите, вече са проблем сред потенциалните купувачи. Gartner казва, че може да се очаква реакция сред потребителите, ако намаляването на производствените разходи идва за сметка на по-високите разходи за ремонт.
Gartner очаква, че около 15% от компаниите за електромобили, основани през последното десетилетие, ще бъдат придобити или ще фалират до 2027 г.
„Това не означава, че електромобилният секторът се разпада. Той просто навлиза в нова фаза, в която компаниите с най-добрите продукти и услуги ще се наложат над останалите“, посочва Пачеко.


КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Фоули: Долар-йена може да е много вълнуваща двойка
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Героят от Бонди, който изтръгна оръжието на нападателя: Бих го направил пак ВИДЕО
Русия определи пънк групата "Пуси райът" за екстремистка организация
МОСВ следи качеството на морските води край Ахтопол
Европейската прокуратура поиска имунитета на Илхан Кючюк
"Спаси София" предлага спешни промени в Изборния кодекс
преди 1 година До: cyclop вместо да преразказваш по картинки и ежедневно да се излагаш с тъъъпотията ти, вземи поне прочети малко за електромобилите... почни от там, а не от жълтите сайтове! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Това ще е краят на електромобилите. Абсурд е да си купя кола, на която ремонт да струва 30%. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година "изработване на големи единични части от каросерията на превозните средства" - и кво става при всеки лек сблъсък - вместо да смениш броня или калник, сменяш купето. Гигакретения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар