IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електромобилите може да постигнат паритет при разходите с конвенционалните коли до 2027 г.

Новите технологии ще ускорят този процес, но и ще оскъпят разходите по ремонтна дейност при електрическите модели, предупреждава консултантската фирма Gartner

22:56 | 07.03.24 г. 5
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Средностатистическият електромобил ще стане по-евтин за производство от аналозите с двигател с вътрешно горене до 2027 г. благодарение на новите производствени методи, които свиват свързаните с това разходи, изтъква консултантската фирма Gartner, цитирана от Ройтерс.

Gartner очаква производствените разходи да спаднат значително по-бързо от разходите за батерии, които са най-скъпата част в електромобила и представляват около 40% от цената на превозното средство.

Фирмата изтъква, че анализът ѝ е воден от "иновации, които опростяват производствените разходи, като централизирана архитектура на превозното средство или въвеждането на гигакастинг машини, които помагат за намаляване на производствените разходи и времето за сглобяване".

Гигапресите са масивни машини, въведени от лидера на американския пазар Tesla за изработване на големи единични части от каросерията на превозните средства, за рационализиране на производството и намаляване на работата на роботите.

„Тази (новата технология) означава, че електромобилите ще достигнат паритета в разходите с конвенционалните модели много по-бързо от първоначално очакваното, но в същото време ще направи някои ремонти на превозните средства с батерии значително по-скъпи“, коментира Педро Пачеко, вицепрезидент на отдела за изследванията в Gartner.

Фирмата очаква средната цена на ремонт на купето и батерията на един електромобил след сериозна катастрофа да нарасне с 30% до 2027 г. Това може да направи превозните средства, претърпели сблъсък, по-податливи на пълно отписване, тъй като Gartner смята, че ремонтът може да струва повече от остатъчната стойност на колата.

Високите разходи, свързани с ремонта на електромобилите, вече са проблем сред потенциалните купувачи. Gartner казва, че може да се очаква реакция сред потребителите, ако намаляването на производствените разходи идва за сметка на по-високите разходи за ремонт.

Gartner очаква, че около 15% от компаниите за електромобили, основани през последното десетилетие, ще бъдат придобити или ще фалират до 2027 г.

„Това не означава, че електромобилният секторът се разпада. Той просто навлиза в нова фаза, в която компаниите с най-добрите продукти и услуги ще се наложат над останалите“, посочва Пачеко.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:56 | 07.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 11
khao
преди 1 месец
До: cyclop вместо да преразказваш по картинки и ежедневно да се излагаш с тъъъпотията ти, вземи поне прочети малко за електромобилите... почни от там, а не от жълтите сайтове!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 1
Един Българин
преди 1 месец
Това ще е краят на електромобилите. Абсурд е да си купя кола, на която ремонт да струва 30%.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 3
cyclop
преди 1 месец
"изработване на големи единични части от каросерията на превозните средства" - и кво става при всеки лек сблъсък - вместо да смениш броня или калник, сменяш купето. Гигакретения.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още